Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva de har som krav til max BMI på Fertillitets klinikken i Trondheim eller andre steder?

Og hvordan det er å komme med der?

Vi/jeg har prøvd dobbel pergo, uten tegn til eggløsning, så gyn snakket om IVF. Men pga min høye BMI, får jeg ikke søke om IVF ved St.Olav før jeg har gått ned 20 kg eller har BMI på 35 eller mindre, noe som ikke er så veldig enkelt. (La på meg 5 kg etter Pergo-kuren=( ) Og har prøvd det meste for å gå ned, men ingenting hjelper=(

Håper noen vet=)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10920373-bmi-krav-til-ivf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Takk for svaret=)

Har prøvd det meste for å komme ned de noen kg, men pilen peker bare mer opp=( Har pr i dag en BMI på 39=((( Så håper virkelig at vi kan komme med hos en privat klinkk, som ikke har BMI grense.

Håper virkelig dere får et positivt svar=)

Og lykke til dere også=)

Hei.

Jeg vet at det sikkert er veldig vankelig å gå ned, men grunnen til at de har BMI grense er jo at det er mye lettere å lykkes hvis BMI er normal. Dvs ikke undervektig eller overvektig.

Syns du bør prøve et kostholdsprogram og få med deg mannen din, kankje han trenger å gå ned litt også. Gå lange turer hver dag, gå på ski (om snøen kommer dit du bor) og beveg deg så mye som mulig. Du har sikkert hørt det før, men det hjelper. Hadde en venninne som prøvde flere IVF forsøk, hun greide det på siste etter at hun hadde lagt om kosthold og gått ned noen kilo.

Ønsker deg lykke til.

Hei!

Takk for det=)

Har prøvd alt mulig rart uten å lykkes, helt siden jeg var 12 - 13. Så håpet for å gå ned er utrolig lite, jeg rører meg, spiser lavkarbo osv, men ingenting.

Men vet jo at folk som veier mye mer enn meg, som har blitt gravid av selv, eller ved IVF. Uten problemer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...