Gå til innhold

noen her som gikk p p-piller og som det gikk lang tid med,før mensen kom tilbake?


2exu-guttjanuar2010

Anbefalte innlegg

jeg sluttet på p-pillene for ti uker siden,og fikk mensen som vanlig noen dager etter ppilleslutt. men siden har jeg ikke sett den.og jeg er ikke gravid.. noen som opplevde dette? og som ble gravide ganske raskt etter den først kom tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er ganske vanlig at mensen blir litt forstyrret etter man har sluttet med p-piller. tenk du har forsynt kroppen din med hormoner, og når man slutter med det kan de sitte i kroppen en stund. Det er blitt sagt at det kan ta opp til flere måneder før kroppen er "normal" igjen. Men det hyggelige er det at når man slutter med hormoner så kan man se tendenser til at eggstokkene "spytter ut" egg (jeg kaller det happy e eggstokker, hihi) og man kan bli gravid ganske fort selv om hormonene fortsatt henger i. Jeg fikk mensen tilbake med normal syklus veldig fort etter jeg sluttet, enda jeg hadde gått på p-piller i 14 år uten pause! Men tror det er veldig individuelt hvordan dette arter seg:) når det gjelder hvor fort man blir gravid så er vel dette også veldig forskjellig. Hvilke p-piller gikk du på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på diane.har hatt kraftige menssmerter jevnilig,gjerne med en til to ukers mellomrom. har tatt flere gtester, sånn i tilfelle.men alle er negative..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk aldri mensen tilbake, men hadde ikke regelmessig mens når jeg begynte på pillene. Så etter et par måneder bestilte jeg time hos min gynekolog. Det viste seg at jeg ikke produserte de hormoner som skulle til for å losse egg, derfor ingen mens. Dette hadde imidlertid ikke noe å gjøre med at jeg gått på pillene. Etter litt utredning og hormoner så ble jeg gravid. Så mitt tips er, føler du at du ikke vil vente så skader det ikke å høre med en lege eller gynekolog.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...