Gå til innhold

Dere som nettopp har funnet ut at dere er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke dere si litt om hvordan dere følte dere før dere testet? Symptomer og sånn.

Ser noen har testet tre dager før IKM som bare følte det på seg. Hvilke symptomer hadde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fant ut at jeg var gravid forrige fredag.

Hadde vært kvalm nesten i en uke da og tenkte at jeg måtte ta en test.Har vært på ultralyd i dag og er faktisk 8 uker og 1 dag på vei:p

Også øm i brystene,stikking i underlivet..

Skrevet

Hei, jeg testet ca 3 dager etter IKM, men siden jeg ikke hadde fått mens etter p-pilleslutt, hadde jeg egentlig ikke peiling på syklus. Jeg følte det egentlig bare på meg, jeg! Hadde ikke vært kvalm og helt normale pupper, men jeg hadde periodevis veldig vondt i korsrygg og litt stikkinger nederst på magen. Var også litt trøtt, men det er jeg periodevis uansett.

Så for meg var det egentlig hovedsaklig "på feelingen", og håpet gjorde nok at spiren ble festet med lim! *and you better stay in there!*

Skrevet

Kjempetrøtt! Økt utflod, flyr på do, menslignende smerter og oppblåsthet i magen. Tok positiv test dagen før jeg ventet mensen, på farsdagen:) Gjett om det ble feiring!

Skrevet

Glemte å plusse på økt utflod jeg! VELDIG mye mer! Tror kanskje det var det sikreste tegnet, for psyken kan nok spille deg et puss på de andre symptomene, "jo, ja, tror jeg har litt vondt i ryggen, ja".

Men utflod? Med mindre man er konstant kåt så er vel det heller vanskelig å påvirke.

Skrevet

ekstremt trøtthet og UTFLOD!! må berre plusse på ej me..

Sist svangerskap va d kun kvalme av og t.. (tom fostersekk.. måtte skrapes ut)

Skrevet

Snuppa&Andre`...

hvor lenge over tida me mens før du fant ut at du var gravid????

Skrevet

D_ings, med ny baby på vei :)

Hmm.. Det kan jeg dessverre ikke svare på.Sist mens hadde jeg 19.November 2005.

Hehe.. Ble gravid 24.November-05.fikk André 8.september-06.

Ble gravid igjen mellom 4.og 11. juli i år,måtte ta utskraping 29.august og 31.august.. ble gravid igjen 27.september..

Så har ikke hatt mens på snart 2 år:p

Hvor langt er du på vei nå?

Skrevet

testet 6 dager etter IKM.Merket at jeg hadde veldig mye stikkinger i magen-intense menssmerter,ømme pupper-spess brystvortene,økt utflod og oppblåst i magen.Trodde ikke jeg var gravid før jeg testa...men var visst det:)

Skrevet

Snuppa&Andre`

Så pass ja:-)

Jeg vil anta at jeg er 4 uker +4...i følge termin kalkulatoren da :-)

Men har veldi mange symptomer..å fikk dem tidlig...testet positivt en uke før jeg ventet mens...

(forrige gang hadde jeg ingen symptom, og testet positivt lenge etter ventet mens...)

Blir sprø :-)

Tenkte bestille meg en Ul etter første lege time...

Skrevet

D_ings, med ny baby på vei :)

Sikker på at du ikke er lengre på vei da? Fikk mine kvalme symptom når jeg var nærmere 7 uker tydeligvis..

Trodde ikke jeg var så langt på vei,for hadde blødning 17.Oktober som jeg trodde kunne være mensen. var i noen dager litt blod.Så det var visst ikke mensen likevel..

Hehe.. Skal bestille meg legetime i morgen jeg:p Har bare vært innom legevakten for å ordne meg ul;p

Skrevet

Jeg følte ingen ting og gjettet ingenting. Hadde litt brun utflod og trodde det var mens jeg. Det har knepet litt i magen, men jeg trodde det var TR. Ellers har jeg bare vært litt trøtt og bittelitt uggen (men ikke kvalm). Er bare 5 u på vei da.. :)

Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer og var sikker på at det ikke hadde gått denne gangen heller... Tok en test for sikkerhets skyld og den var svakt positiv på IKM-dagen. Litt ømme pupper uka før IKM, men faktisk mindre denne gangen enn jeg pleier å ha før mensen...

Nå er jeg 6+1 og har vært stuptrøtt og sliten en uke, men det kan også ha med å gjøre at jeg er forkjølet og ikke sover så godt :)

Konklusjonen min er at det er håp enten man kjenner symptomer eller ei :)

Skrevet

Sorry for at jeg spør,men hva står ikm for?

Skrevet

ikm= ikke kommende mens, da mens skal komme hvis ikke gravid

Skrevet

Jeg var kvalm ca fra den dagen egget festet seg og mange dager framover. Men var mange andre på jobb osom også var det så trodde etter hvert at det var omgangssyka.

Eller følte jeg veldig lite, ikke ømme bryst eller noe annet..... men jeg bare visste at jeg var gravid likevel ;o)

Mer kvalme og trettheten har kommet tilbake igjen nå og følger den samme spor som forrige svangerskap vil den være der veeeeeeldig lenge....

Skrevet

Sluttet med P-piller i september og fikk blødning, fikk mens igjen nøyaktig 28 dager etter, i oktober, så da den ikke kom nå på tirsdag så tok jeg en GT "bare på gøy". Etter 4 tester (tur på døgnåpent apotek kl 23.00) måtte jeg bare innse at det var sant.. Hadde ingen tydelige symptomer. Hadde hatt "menssmerter", som jeg nå har funnet ut kan være festesmerter. Litt ømme pupper, som ved mens. Ble litt satt ut. Hadde sett for meg å prøve i minst 6 mnd... Men koselig da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...