Gå til innhold

Kan jeg spise salami???


lille Lilly

Anbefalte innlegg

Har fått dilla på løvtynn salami med agurk på. Er så kvalm, og det eneste som er godt er salami..

 

Noen som vet om jeg kan spise det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Orkideen

Grunnen til at vi ikke skal spise salami er faren for å få i seg bakterier og parasitter.

Er det noe dere lurer på angående graviditet og kosthold finnes det masse god informasjon om dette på matportalen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk beskjed av legen å bruke sunn fornuft når det kom til hva jeg kunne spise og ikke.. men da jeg var hos jordmor mente hun at jeg ikke burde spise salami i fare for bakteriene.. selv om min sunne fornuft ville tillatt litt salami innimellom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan spise det om man lar det ligge i fryseren i ett par dager,men jeg spiser det uten at det har ligget i fryseren ,gjorde det sist jeg var gravid også.Har dere noen gang hørt om en gravid dame eller et foster eller en baby som har blitt syke og grunnen til det er salami?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at salami er ok, men blitt fortalt at jeg skal holde meg unna spekemat. Salami er ikke spekemat, behandlet på en annen måte. Men, hold deg unna salami fra ferskvaredisk, kjøp heller vakumpakket. Jeg spiser iallefall salami med agurk, nam, nam! Hvis salami er det eneste du får i deg lille Lilly tror jeg det er bedre at du spiser dette fremfor ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør fryses i 3 dager først. Har ikke satt meg inn i det selv, for har ikke dilla på det, men har lest innlegg fra andre om det.

 

Les på matportalen.no - råd for gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...