Gå til innhold

Andre som har antidilla på alt som er?

Tina0508

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 5 måneder senere...
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Havregrynsgrøt eller avsilt havresuppe med litt blåbærsaft er sikkerstikkene mine når jeg er kvalm. O'boy, lollipopp og sjokolademelk er vel ikke akkurat spekket med næringsstoffer, så jeg ville forsøkt meg frem med mer næringsrik mat til jeg fant noe som funket.

Jeg fikk brekninger bare med tanken på å spise kjøtt første tiden av svangerskapet. Da spiste jeg mye bønner, linser og nøtter for å kompensere. Nå er lysten på kjøtt heldigvis tilbake. :)

Det eneste jeg fortsatt brekker meg av, er når jeg får smaken av tannkrem litt for langt bak på tunga.... Brekker meg nesten hver gang jeg pusser tennene..... Veldig festlig....

• 2 uker senere...

Huff.. kjenner meg igjen i å ha antidilla altså..

Kaptein kjeks er greit tidlig på dagen, så litt grovt brød med leverpostei.

Det verste er middagen... istedet for å planlegge innkjøp for flere dager, er jeg i butikken hver dag. DET blir dyrt i lengden...

Når det gjedler lukter, så takler jeg bare omo-color flytende vaskemidler.. De tablettene spyr jeg av altså!!

• 3 uker senere...
Gjest Tina-Mari

Jeg fikk persille på kyllingen min her en dag...nå blir jeg uvell av tanken på persille. Jeg kan rett og slett aldrig spise det igjen!

Når mannen min steker mat så tenker jeg i mitt stille sinn: prøver du å drepe meg med vilje??

Sjokkolade, is, søtsaker....jeg elsket det, nå blir jeg svimmel av å se på det!

I dag har jeg spist et tynnt rug knekkebrød med gauda...uff den er så sterk i smaken nå for tiden... Og en nektarin...

Jeg er sulten... Har lyst på Norvegia ost... Vet dere hva en norvegia koster her i spania? DYYYYYYYYYYYYYRT!!!

Har hintet til gubben som sitter å spiller...

Snart hiter jeg ikke mer, men sparker han ut i bilen!!

Humørsvigninger ja..

• 2 måneder senere...

Ja, ikke lett dette her... Levde en periode på brødskive med litt majones, speziatokylling (pålegg fra grillstad) og tomat + ferskpresset eplejuice. Nå orker jeg ikke det, så nå går det i Go morgen yoghurt med melon og Litago sjokolademelk. Og lompe med brunost går også an.. Middagsmat er vanskelig, men har fått i meg stekte røkte kjøttpølser med potetmos. Har gått ned 3-4 kg til nå, så tydelig at jeg får i meg for lite. Kaster ikke opp, men har så lite matlyst. Regner med at det kommer seg igjen om noen få uker, er i uke 10 nå.

• 3 uker senere...

Kjenner meg igjen!!! De første 4 mnd av svangerskapet mitt var alt ekkelt. Jeg ble dårlig v å gå inn i matvarebutikker, kvalm av å kjenne lukta av folk som røyker osv... Jeg prøvde å spise alt mulig, men det meste ble bare tatt en bit av, og så var det ut med det...

Redningen min ble frukt og spesielt pærer. Og Farris.

Friske ting som ikke har så sterk smak er mitt tips!!

Eller tørre smakløse kjeks, med farris til. Spesielt om man er kvalm.

• 2 måneder senere...

Annonse

Er helt sykt så godt som jeg kjenner meg igjen! Jeg har alltid hatt den beste matlysten, og proppet i meg alt, men NÅ, 11 uker på vei, så takler jeg ikke tanken på mat, spesielt ikke middag!

Det som går ned, er meieriprodukter, sjokolademelk og yoghurt, knekkebrød med ost, pannekaker, saftis...

Jeg som alltid har vært en godtegris, takler nå ikke smaken av det søte!

hehe kjenner meg igjen.

Hadde ingen matlyst de 3 første mnd,men det kommer sakte men sikkert tilbake:) kanskje litt for mye tilbake også.

jeg levde på knekkebrød med salami og melk..thats it! og etterhvert ble det appelsiner.

Nå har jeg bare lyst på alt jeg ser.. (ikke så mye godteri)

• 3 uker senere...

Jeg klarer ikke tanken på fiskegrateng. Brekker meg bare jeg tenker på det. Og jeg måtte kaste alle de grønne håndklærne mine, hadde en del sånne lime-grønne. Klarte ikke bruke dem, ble så kvalm av fargen. Nå har jeg kjøpt hvite og da går det bedre :-)

• 2 uker senere...

Rister oppgitt på hodet og ler litt... Og jeg som trodde det bare var meg som ikke hadde matlyst :) Jeg skal til UL tirsdag for å finne ut hvor mange uker det lille knøttet er, men en plass mellom 6-9 uker tipper jeg på. Jeg har kastet opp 3 ganger (!!!) men har ikke følt meg så alt for uvel. Men matlysten, hvor har den blitt av?? Jeg brekker meg ved tanken på ALL mat, spesielt mat som har mange smaker. For tiden lever jeg på vann og ostesmørbrød (toast eller grillet) med koriander og sitronpepper :) Håper å kunne spise noe annet snart!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...