Gå til innhold

Navnet blir...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veni!

Har ikke snekra det selv:) Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat ja. Når en er nødt til å spørre om det, synes jeg navnet er et problem!

Når du nå spør HI, så synes jeg du burde revurdere navnevalget

Skrevet

Veni er navnet på sønnen/datteren til han rockeren Ronni Le Tekrø. Leste det i et sladreblad... Men jeg kunne ikke se om det var gutt eller jente, og heller ikke skjønne det ut i fra navnet? Ville derfor valgt to navn slik at man på papiret kan se hvilket kjønn det er, f.eks. Veni Elida eller Veni Olai.

Skrevet

Veni, vidi, vici... Måtte jo legge til det da ;-)

Skrevet

Jeg ville tro det er et jentenavn. Likner på Leni som er et jentenavn, men heller ikke vanlig. Enig med over i at det kan være lurt å legge til et mer ordinært navn som viser barnets kjønn, som Veni Viola eller Veni Linnea

Skrevet

Må være jentenavn, hvem ville kalle en gutt for Veni?

Synes det er fint jeg:-)

Skrevet

hehe, har du sjekket hva navnet betyr eller? Navnet betyr nemlig "vandal", men for all del, man går jo ikke rundt og tenker på sånne ting i hverdagen da :-) Godt smaken er som baken :-D

Skrevet

Veni er en jente, og hele fornavnet er Veni Benedikte.

HI

Skrevet

Huff, eg pleier ikkje å kommentere så sterkt viss eg ikkje likar namnet, men Veni Benedikte var ingen god kombinasjon.. Men for all del, om du likar namnet er det jo ingen problem..

Skrevet

Godt argument for ikke å velge Venil? Hadde gjort det mye enklere!

Skrevet

Veni er kult! Hører jo på navnet at det er ei jente! Gå for det!!

Skrevet

Jeg synes det er et fint navn. Og til dere som tror det er snekra, så søkte jeg det opp på BIM sin navneguide og navnet er faktisk norrønt og betyr venn eller vakker + stridskvinne.

Skrevet

Samme navneguide som også sier at det betyr vandal :-P

Skrevet

Synes Veni var fint jeg, og har "jenteklang". Kult med sjeldne navn med fin klang - go for it!

Skrevet

Leni er forresten også fint :o)

Betyr "lys" og "skinne".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...