Gå til innhold

Vakum


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så tom for energi i dag! Skulle helst sovet hele dagen. Sover dårlig om natta. Mange tanker oppi knotten. Er en kjempestreik blandt jordmödre og annet helsepersonell her vi bor (finland). Mange som truer med å si opp, og dette vil gjelde fra mandag! Födeavdelingen der vi skulle väre er stengt. Må föde et annet sted hvis ikke det er noen lösning til januar, usikkert hvor. Får da evt. ikke väre lenger enn seks timer på sykehuset för man blir sendt hjem. Dette for at alle skal få födt. Har födeplass i Norge også, og skal hjem i Jula. Planen var å vende tilbake hit til nyttår. Men hvis jeg velger å föde i Norge blir vi til det er overstått. Da må gubben finne alternativ måte å jobbe på, jenta vår må ha fri fra barnehagen i to mnd og kanskje mer, om jeg skulle gå på overtid. Vi må bestemme oss löpet av neste uke. Plutselig blir alt bare stress og jeg klarer ikke slappe av. Vi som endelig hadde bestemt oss for å väre her å få barnet, og har alle tingene her. Nå aner jeg ikke hva som lönner seg....

 

Jula närmer seg, og jeg har null energi til å begynne med julegaveinnkjöp. I år synes jeg det bare er pes med det. Vet ikke om jeg skal gidde å pynte noe särlig heller, siden vi skal feire i Norge.

 

Föler meg som i et vakum, og nå bare tenker jeg på hva som er best, hvordan vi bör gjöre det osv. Og nå som jeg bare skulle kose meg.....

 

Uff, måtte bare tömme meg...det går vel på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest VerdensHeldigsteMamma

En streik som fører til usikkerhet rundt fødselen er det siste man trenger når man er 7 mnd gravid...stakkars deg! En veldig kjip situasjon.

 

Hvor snart tror du at det blir klart hvor lenge denne streiken vil vare? Hvor lenge tør du vente med å bestemme deg? Får jo bare håpe at ting løser seg, slik at fødeavdelingene er oppe og går igjen om kort tid! Tenk på alle de med termin nå....de har det sikkert ikke godt.

 

Det ordner seg sikkert, men skjønner at det er trasig nå...så drit i julegavestress og alt annet som tapper deg for energi, bare ta det med og rug! Dette skal jo være ei fin tid.

 

Krysser alt jeg eier og har for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye usikkerhet rundt varighet av streiken, med tanke på at den ikke har begynt for alvor ennå, men forelöpig ser det dystert ut. Synes veldig synd på de som har termin i des... allerede nå er mange sendt utenlands, til sverige, for å föde. Särlig de med mulige kompliserte födsler, keisersnitt og prematur barn blir sendt ut og andre sykehus overtar for de sykehusene som stenger sine föde/barselavdelinger. Forstår og delvis stötter helsepersonellet, de kjemper for höyere lönn og mer respekt, men rent egoistisk passet det meg j...dårlig.. Må nok bestemme meg löpet av to uker, pga. flybilletter hjem osv.Mange som reiser i julen...

 

Men det må jo bare löse seg til januar!!!!??!

 

Takk for tankene dine:) Jeg ruger videre jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...