Gå til innhold

Barnesikring - panelovner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla på 9 mnd har begynt å krabbe, og jeg ser jo fort at hun er mye mer nysgjerrig enn det jeg trodde hun skulle være ;-)

Leser i brosjyre fra HS at man bør sikre gamle panelovner (de som blir over 60 grader på overflaten, og dessverre er det den typen vi har og ikke kan bytte ut) med en type netting beskytter. Kan ikke finne det noen steder jeg. Er det noen som vet hva det er og hvor man får tak i det?

Takk for svar :-)

Skrevet

øj trodde ikke det fantes banesikkring for det,har aldri brukt det på mine barn.

Skrevet

Eneste jeg vet er at man får kjøpt en sånn greie man setter over panelovnen... (Altså på toppen). En venninne snakket med en forhandler om det. Det var bestillingsvare fordi de solgte så lite av det..

Skrevet

Men dere som har litt større barn og har vært gjennom dette; hva gjør man? Bare lar de lære? Synes ovnen er litt vel varm for at hun skal klaske de små labbene sine på, men det er jo greit å høre hva andre gjør.

Takk for svar forresten! :-)

Skrevet

Disse ovnene er visst astmafremkallende så det holder.... :-(

Skrevet

Slike ovner må man bare ha nettingbeskyttelse på, det gjør så vondt å brenne seg på de, spesielt for de små. Syns det er en fæl måte å lære dem på at de må passe seg. De kan jo komme bort i ovnen ved uhell også, ikke så lett å huske på alt.

Har sett slik nettingbeskyttelse, men den tror jeg ble lagd av noen i familien. Nettingen var veldig fast slik at man ikke kunne bøye den med hendene. Kanskje dere kjenner noen som kan lage en for dere? Eller kanskje dere kan lage en selv?

Skrevet

OK; det var egentlig bare det jeg trengte å høre. Jeg er helt enig i at det er litt drøyt å la henne lære at det er vondt, så da skal vi finne på noe lurt. Takk for svaret ditt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...