Gå til innhold

Søvn på dagtid? (samme som på skravle, men var dårlig med svar å få der...)

Anbefalte innlegg

Babyen vår (som er 6 uker) sover helt fint om natta, da er det ingen problemer med å sovne selv etc.

Men på dagtid er det mye verre, han sovner kun hvis jeg holder han eller hvis han får ligge oppå magen min. Da kan han sove i flere timer.

Men med èn gang jeg legger han ned i vugga, så våkner han til og skriker.

Har prøvd å la han ligge å skrike en stund, men han klarer liksom ikke helt å roe seg selv. Ikke vil han sove i vogna heller, kun hvis vi triller (våkner med en gang vi er hjemme om ikke før).

Har også prøvd å legge en genser jeg har brukt i vugga, slik at han skal lukte meg, uten hell.

Kort sagt, han krever full oppmerksomhet på dagtid, enten han sover eller er våken.

Det fører til at jeg ikke får gjort en dritt om dagen, så vaske må jeg gjøre mens han illskriker og det er fælt å høre på.

Hva skal jeg gjøre for å få han til å sove for seg selv om dagen, slik at jeg er fri til å gjøre det som må gjøres hjemme?

Hilsen en fortvila

Fortsetter under...

Jeg har samme problem som deg, hvis jeg legger ned lillegutt etter at han har sovnet på meg om dagen sover han maks et par minutter etter at jeg har lagt han fra meg.

Jeg klarer ikke å høre på at han skriker, så enkelte dager har jeg knapt fått i meg frokost engang. Man blir jo helt utslitt av å ha det sånn.

Min løsning ble å kjøpe et bæresjal, så nå henger han på magen min og er med på alt, og jeg har begge hender fri til å gjøre det jeg vil. :)

Det har virkelig gjort en stor forskjell! Jeg koser meg mye mer nå når jeg går hjemme, og samboer kommer hjem til fornøyd kjæreste og fornøyd baby (og litt ryddigere hus) :)

Har det som deg!! Og det går nok over... Har ingen bra tips, egentlig. Jeg har tatt frem en baby Bjørn slik at jeg får spist o.l. selvom jeg er bæremaskin. Hun sovner gjerne der..

Hadde dette problemet vi også, og vi fant dessverre ingen løsning på det. Det gikk over av seg selv, nå kan han sove et par timer i strekk både i vugge og vogn. Håper det gir seg snart hos dere og, vet hvor tungt det er.

Jeg er litt redd for å skjemme han bort dersom jeg bruker BabyBjørn eller sjal, at det skal bli en vond sirkel liksom.

Men vi har fått en brukt BabyBjørn så jeg kan jo alltids prøve den.

Hvor gammel må han være før han kan sitte i en BabyBjørn da?

Og hvor lenge kan han sitte i den?

Jeg tror ikke så små babyer kan bli bortskjemt på kroppskontakt og kos. Har faktisk lest en undersøkelse om at babyer som får mye kroppskontakt og oppmerksomhet de første tre til seks månedene, og der foreldrene reagerer raskt når baby gråter, blir roligere, tryggere, og gråter mindre senere.

Jeg mener ikke at du skal gå og vugge baby i søvn hele dagen, men du kan jo like gjerne ha han hengende på magen og faktisk få gjort noe samtidig, istedenfor å sitte ved siden av han på sofaen og ikke få gjort noenting. Etterhvert kommer han nok til å bli tryggere på å sove alene også på dagen. :)

Vi har også fått en brukt BabyBjørn, men jeg har hørt at sittestillingen baby får i den (med knærne lavere enn rumpa) ikke er bra for ryggen, så jeg bruker ikke den. Tror ikke han bør sitte lenge om gangen i den iallfall.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...