Gå til innhold

Vannet går. når kommer riene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ved min første fødsel gikk vannet i det pressriene satte inn. Ved min andre fødsel gikk vannet uten tegn til rieaktivitet. Riene kom først tre timer etterpå.

Min søster fortalte derimot at til henne så begynte ikke riene før fire dager etter vannavgang.

Så fremt det ikke er fare for fremfall av navlestreng eller at man ikke får forhøyet temp. pga infeksjon så blir ikke fødselen indusert.

• 2 uker senere...

hei tok ca 12 timer med meg fra vannet gikk til jeg fikk riene. ringte føden når vannet gikk, måtte på sykehuset som sendte meg hjem for å vente på rier.. om de ikke kom i gang, måtte de sette meg i gang dagen etter for det skulle ikke gå mer enn ca 24 fra vannet gikk til riene var i gang..men kom heldigvis i gang av seg selv.. tok 31 timer fra vannet gikk til småen kom.. høres kanskje helt pyton ut, men gikk kjempe fint ;) hadde ikke vondt hele tiden..og med epudural blir det mye mindre smerte.. venter nå nr 2 i desember

Annonse

Har gikk det fem-seks timer til jeg merket de første, svake riene, og mer enn et halvt døgn før det endelig begynte å "skje" noe (i form av sterkere, regelmessige rier). Da dro jeg på sykehuset, men ble sendt hjem igjen, så alt i alt gikk det nesten et helt døgn fra vannet gikk til jeg ble lagt inn. Tror det er helt normalt, det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...