Gå til innhold

Tips: Alternativ til tisselaken/plastfrotte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg hadde kjøpt et sånnt tisselaken med plast på ene sida og frotte på andre sida som jeg skulle legge i babysengen. Fikk tips om at man kunne legge det i egen seng frem til fødselen, i tilfelle vannet skulle gå i senga (jeg hadde kjøpt et sånnt stort som man kan klippe til selv). Så det gjorde jeg, og det var heelt grusomt å ligge på. SKIKKELIG klamt, var gjennomsvett, så det greiene der vil jeg ikke ha under babyen min!

Men så fikk jeg et nytt tips: Tena har sånne engangs "bleielaken" på 60*90cm, tror det heter tena bed friction eller noe sånnt. Man legger et under lakenet og bare kaster det derssom det blir tiss i det.. 70kr for 20 stk. Har lagt et i babysenga og et i min egen seng. Må innrømme at det var bittelitt klamt det her også, men kunne ikke sammenlignes med det ekle plastfrottegreiene. Så anbefaler dette!

Men tror dere at også dette bør klippes til slik at det bare ligger under baken til babyen? Eller kan jeg bruke hele?

Skrevet

Jeg har tisselakenet fra ikea under lakenet mitt jeg.. krøller seg litt, men det er iallefall ikke klamt.. Og det er såpass langt at det kommer til å dekke hele madrassen til lillejenta.

Ang de Tenalakenene du snakker om så hadde nok jeg latt de være i sin fulle størrelse slik at de dekker et større område enn om du klipper de til..

Skrevet

Hvor får man kjøpt disse engangslakenene fra Tena da?

Skrevet

Jeg kommer ikke til å ha tisselaken i senga til babyen ! Hadde det ikke på forrige heller ! Har overmadrass som kan vaskes hvis behov !

De bleiekladdene kan kjøpes på apoteket ;-) Ligger selv på sånn hvis vannet går isenga ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...