Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 det nærmer seg jul.angsten er stor og depresjon og mørke preger hverdagen...jul for meg er en kamp jeg må gjennom hvert år.jeg gruer meg fordi jeg sliter veldig med depresjoner og angst. klarer ikke sosiale tilstelninger, og at jeg har spiseforstyrrelser hjelper jo ikke med all den "ekle" julematen.jeg vil bare forsvinne til julen er over.vil være i fred.ikke ta på meg en maske hvor alt er bra.men det er det jeg må gjøre.ingen forstår jo at jeg heller vil ligge i senga til alt er over..alt skal være så gledelig, men jeg er bare trist og alt er mørkt...å i julen blir alt så veldig forsterket...
Matildesnusk + lille ups Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Nei ikke alle gleder seg. Jeg får alltid problemer utover i romjula og mot nyttår, men jeg regner med jeg holder ut på en måte i år som jeg alltid har gjort. Heldigvis har jeg endelig klart å få familien til å forstå at jeg ikke orker familiesammenkomster og andre "festligheter" f eks på nyttårsaften, så de siste årene har de slutta med å plage meg med det. Jeg gjør mitt beste med maska mi for ikke å ødelegge stemninga for andre rundt meg, og så teller jeg ned dagene til det blir januar.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 kjenner godt til den maska for å ikke ødelegge stemningen for alle andre...jeg teller også ned til det blir januar!!! familien min vet at jeg ikke klarer festligheter.de lar meg være i fred..men denne julen skal vi feire hos mannen min sin familie...d er ikke like lett...jeg blir alltid verre når vi er der..om det kun er for en vanlig helg...han vil jo besøke dem, jeg forstår jo det kjempegodt...jeg sier lite om hvordan jeg har det , for vil ikke dra han ned i dritten...men han merker jo det når jeg forsvinner til rommet til alle tider.for å slippe ut tårene å all angsten.det er jo familien hans...får dårlig samvittighet siden jeg ikke vil besøke dem i d hele tatt...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Nei. Julen er helt forferdelig. Trist, for det kunne ju være så fint egentlig. Hvorfor er vi så dårlige til å si fra hva vi selv ønsker og hva som er hyggelig for oss? Hvis vi vill arbeide så la oss da gjøre det hvis vi mår bedre av det!!! Ønsker dere en fin jul, uansett. Håper dere får mulighet til å gjøre noe som er hyggelig for dere.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Hva med å gjøre noe helt annet i stedet??? Reise på ferie langt bort, og glemme hele julestria?? Dessuten er det jo mer sol i sydeligere strøk. Hjelper i hvertfall på min vinterdepresjon.... Eller prøv KID Kurs - Kurs i depresjonsmestring. Enkelte kommuner tilbyr dette. Kan også anbefale "Lyketyvene" av Finn Skårderud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå