Gjest Sekretøsa Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Kan man få stipend når man er samboer og har barn? Jeg vet onkelen min fikk det, men da gikk han på skole.. Hvordan blir det og ta det over nett?
Gjest Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Kommer an på om utdanningen er godkjent av lånekassen og om du kvalisfierer til det. Det sikreste er å ta utdanningen gjennom en høyskole. Da er en garantert å få den godkjent og at det ikke er humbug. Høyskolen i Volda ble kåret til en av de rimeligeste nettstudie stedene, de har lang erfaring med nettstudenter, og det skal ikke koste mer enn semesteravgidt tror jeg. Noen private skoler tar 30 000 for det samme som en høyskole tilbyr for 500 kr.
SassyMom Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 oi, det var jo noe å tenke på. NKS koster flesk ser jeg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 japp, det gjør det. Derfor har vi ikke råd dersom jeg ikke kan få stipend, og da nedbetale det hver mnd.. kan ha mnd' avbetaling på 1000 kr pr mnd, men får jeg ikke stipend, så får jeg jo heller ikke betalt det ned... håpløst
Gjest -<<- Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Dersom studiet er lånekassegodkjent kan du få støtte fra Lånekassen uavhengig av om du tar det over nettet eller på et fysisk studiested. Du vil få lån. Om du vil få stipend kommer an på din og partners samlede inntekt/formue. Du kan sjekke hvor mye du vil få i en gitt situasjon på lånekalkulatoren på lanekassen.no
* 5 om dagen * Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 jeg går nki, regnskapsskolen, kommer innunder lånekassen. får dette av nav da, så har ikke de helt store utgiftene, men noen blir det jo på meg også. jeg vet skolen koster 19300,00 (nav dekker ) jeg betale selv litt over 3000 i matriell, og eksamensoppmelding som koster 900 og 1200 ( 2 eksamner)
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Takker for det. I fare for og høres ut som om jeg virkelig ikke har peil, går nettstudier under "andre studier"?
F-mor Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 skal ta noen fag selv og fant ut at man må fylle ut blankett B. Fant den ikke på nettet så jeg bestillte den i posten. omdagen;lurer på hvordan du fikk nav til å dekke utgiftene dine?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå