Bethenc Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Noen her som er sykemeldt rundt uttak og innsetting???
togutter-08og10 Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 De fleste blir sykmeld uttaksdagen og dagen for innsett. Jeg var sykmeldt 3 dager tilsammen.
♣ Christiane ♣ Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 På mitt første forsøk( icsi) ble jeg i utgangspunktet sykemeldt de 3 dagene fra uttak til innsetting, men så pga overstimulering ble jeg sykemeldt en uke ekstra fordi jeg måtte holde meg i ro. På mitt siste forsøk( frys) ble jeg ikke sykemeldt, selv om legen ville jeg skulle være borte fra jobb i hele rugeperioden pga at jeg jobber i et meget hektisk miljø med høyt arbeidspress. Psykisk stress er visstnok ikke bra, men jeg digger å jobbe så overtalte de til å droppe sykemeldingen denne gangen. Skal sies at jeg går privat, og der er det ofte mye lettere å bli sykemeldt enn i det offentlige.
Drømmesmurf Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Jeg hadde mislykka forsøk sist, da tok jeg ikke ut sykemelding, dumt.... Dette er det siste forsøket vi får, dvs utenom frys, (der har vi kun 2 befruktede egg), så jeg har fått to uker sykemelding nå, som gjelder fra og med uttak... I det 1.forsøket som ble vellykka, JIPPI!, hadde jeg ei uke, men gikk rett over i juleferie, så det ble jo faktisk to uker likevel...., Det er to år sia, og vesla mi stabber rundt meg her, hun er 14 mnd. Tror det er veldig individuelt hva folk gjør, men jeg har en veldig travel og aktiv jobb, med mye løfting o.l., så jeg tør rett og slett ikke, vi har ikke "råd" til å la være en sykemelding nå, vi gjør alt for å unngå et mislykka forsøk til, da vi har så få sjanser. Fortell legen at du er redd for å abortere, mest sannsynlig har du en grei og forståelsesfull lege, så lykke til med å bestemme deg, og lykke til med forsøket!!!
Bethenc Skrevet 15. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2007 Det er flere ting som spiller inn her; det er full områkering på jobben hvor det er usikkert med jobben min og alt det der... i tillegg så har vi for 14 dager siden fått vite at min stefar har spiserørs kreft Veldig mye på en gang. og sånn som jobben nå har behandlet meg er jeg ikke interessert i risikere dette for jobben i allefall. så tror jeg kommer til å prøve å bli sykemeldt fra og med ultralyd til over nyttår... klarer ikke alt på en gang jeg... er det dårlig av meg?
Drømmesmurf Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Du skal ikke tenke på jobben, ditt ansvar er deg, ok? Men konferer med lege om hvor lenge, du... Lykke til! Høres ut som du trenger litt ro...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Synes ikke det er dårlig av deg. Dette er en prosess som i utgangspunktet er veldig tøff både psykisk og fysisk. Når du i tillegg får sykdom i familien midt oppe idette så er det nok veldig smart å ta en sykmelding. Dersom du har forsøket offentlig skal det vel mye til for at du får sykmelding etter innsetting, men ta kontak med fastlegen din og forklar situasjonen. Da får du helt sikkert sykmelding derfra :-)
Bethenc Skrevet 15. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2007 Takker for tilbakemeldingene:) egentlig er jeg en arbeids narkoman og har jobbet mer eller mindre dag og natt i fire mnd fordi vi nettopp har startet opp noe nytt, men nå orker jeg bare ikke mer...
Julie73 Skrevet 16. november 2007 #9 Skrevet 16. november 2007 Til Bethenc - et lite obs obs til deg - husk å ikke leve for jobben men å jobbe for å leve. Du jobber ikke for mye da, at det er grunnen til barnløshet? Jeg var/er nemlig i samme båt....men har nå fått helt andre verdier. Vært sykmeldt i snart 7 mnd og endelig er jeg klar for IVF. Kroppen er ikke mottakelig om vi stresser for mye. Lykke til
Bethenc Skrevet 16. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2007 Jeg har måtte fjerne begge egglederne på tur ettersom jeg har hatt to graviditeter på utsiden av livmora:( første gang full utrykning i ambulanse ettersom egglederen min sprakk.... Men har i ettertid av siste gang jobbet for å holde hodet over vann og tankene borte... så jeg har en følelse av at den ikke vil sitte hvis jeg fortsetter det løpet jeg kjører nå.... vurderer derfor å sykemelde meg ettersom det er lite hyggelig på jobben for tiden også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå