Gå til innhold

Vondt/ømt nedentil...

Anbefalte innlegg

Har den siste uken hatt mye (moderate) smerter nedentil (fra symfysen og ned). Det er ikke noe særlig å gå, men det aller verste er å gå inn og ut av bilen, da må jeg jo spre bena.. Det kjennes nesten ut som om jeg er mørbanka... Noen andre som har det sånn?? Er det et tegn på at fødselen nærmer seg?? Har 3 dager igjen til terminen, og vil gjerne få ut lillingen nå!

Takk for svar, og lykke til, alle som ikke har født ennå!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10914084-vondt%C3%B8mt-nedentil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hei!

eg har hatt det akkurat som deg under hele svangerskapet.

Min lege sa at det var bekkenløsning. At det er det leddet foran på "skambenet" som sliter litt.

Det du må gjøre er:

1: Ikke gå fort

2: Gå små skritt

3: Og hold bena samlet når du går ut av bilen

og sov gjerne med en pute mellom bena.

Jeg har hatt det sånn altså, og det er ikke noe tegn på fødsel.

men jeg råder deg til å høre med jordmor :)

jeg har ganske vondt neden til stikker til noen ganger. sliter også med å gå trapper.

skal på ul på tirsdag. jordmor ble litt usikker på hvordan snuppa lå. også ville hun gi litt ekstra service siden jeg er første gangs fødene. thih

jeg har det akkurat som deg, og jeg spurte om dette da jeg var på kontroll hos JM sist tirsdag.

Det er presset fra hodet til barnet som utløser denne ømheten, det blir på en måte litt "sprengt" nedentil.. Det er helt normalt!

Hodet på babyen er kanskje festet? hvis ikke kan jeg sikre deg om at det er på vei ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...