ajaj Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Tp personer har sluttet på jobb siste mnd (og det er ikke et pratetema for sjefen i d hele tatt..)og det er flere som tenker det samme. Jeg kan ikke gjøre noe for jeg er gravid og skal ut i permisjon om noen mndr., men det er så uutholdelig på jobb og ingen tørr å si hva de mener om han DIREKTE til han, men alle går og klager internt.... Jeg er eneste jenta som jobber der og nå har jeg fått nok.....han skal liksom være sjef og motivere oss ansatte, men han gjør bare det stikk motsatte. Jeg gjør alltid det jeg blir bedt om og jeg gjør en god del nyttig som jeg ikke blir bedt om også, jeg prøver å vise positiv holdning til det meste og jeg hadde også tenkt å prøve å ikke bli sykmeldt i svangerskapet, men jobbe helt til perm, slik at jeg viser at jeg kan stå på og gi det jeg har uansett form....og kanskje får igjen for det etter permojosnen (er muligheter for å "klatre" i bedriften)....som er til nytte for bedriften, men er det ikke viktig for han så er det ikke viktig i d hele tatt....det er aldri noe positivt å høre og han overkjører alle hele tiden, han tar ikke i mot konstruktiv kritikk og han skaper en FORFERDELIG "aura". Jeg prøver å manne meg op til å ta et møte med han.....han trenger å høre hvordan han oppfattes, men jeg må jo selvfølgelig holde meg på et saklig plan, men han er av typen som kan være ganske usaklig tilbake........han tåler ikke kritikk.....og jeg er redd for at han kan sette ting opp mot meg etterpå for å presse meg ut av jobben eller gi meg sparken............................................................tror ikke han tåler å bli irettesatt av et kvinnfolk!, hva skal jeg vet. si????Noe tips??? ..på en annen side tenker jeg at hvis han fortsatt jobber der etter perm. min, så vil jeg ikke jobbe der, men finne meg en annen jobb....så da er det kanskje best å bare "holde ut" nå til jeg tar perm......?????????? Puh, der fikk jeg ting ut! Håper noen har noen meninger.........
Labambie Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Du kan ALDRI få sparken for å ha en annen mening enn sjefen din! Dette tok meg også lang tid for jeg skjønte,for det er en kinkig situasjon.Husk at du alltid kan gå til sjefen til sjefen din om du ikke klarer å snakke med han. Det beste er jo selvsagt om du klarer å snakke med han selv. Ett godt tips er å sette opp ei liste med punkter om hva du skal ta opp, og ikke minst holde det saklig. Og at du bare snakker for deg selv. Skal love deg at ingen gidder å støtte deg selvom de snakker som bare det bak ryggen til sjefen. Mange har ikke ryggrad nok til å stå imot sjefen. Ønsker deg iallfall masse lykke til!
Gjest Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Hei! Det høres ut som om du jobber i en større bedrift. Dere har ikke en undersøkelse blandt alle ansatte da? Der jeg har jobbet (er i permisjon nå) hadde vi det. Den undersøkelsen het Medarbeider tilfredshet, og da vi hadde gjennomført den undersøkelsen fikk vi sjefen vår "sparket". Alle prognoser om leder viste RØDT, dvs negativt. Heldigvis tok ledelsen et lurt grep her. De hadde fått høre om missnøyen fra noen av mine kollegaer, og skjønte at her var det ikke som de ville ha det. Ledelsen skjulte litt at det var de som hadde tatt dette valget, unnskylte seg med at hun trakk seg fra stillingen pga situasjonen hjemme(stemmer at hun hadde litt å slite med hjemme også). Hun var dårlig til å takle nederlag. Nå jobber hun sammen med en av hos, hadde jeg vært henne hadde jeg funnet meg en annen jobb. Lederen som de fikk ansatt (eksternt utlyst) etter henne er kjempe dyktig og er på lag med oss. Du kan ikke ta opp med noen andre i organisasjonen (ledelsen eller person over leder) at slik situasjonen er i dag kan den ikke være? Lederen din kan ikke si deg opp pga en samtale, det blir oppsigelse på usaklig grunnlag. Er du med i noen fagorganisasjon som kan hjelpe deg/dere som er igjen? Dette var noen råd i fra meg. Lykke til!
BarnNr.4 :) Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 off!! vet akkuratt hvordan du har det!! sjefen min var samme leis.. Jeg har bekkenlødning, så har store smerter, så jeg sykmeldte meg! jeg er 24+3 i dag, han ble drittsur når jeg sykmeldte meg, og sa at jeg MÅTTE komme på jobb dagen etter, fordi at der var "ingen" andre som kunne jobbe den dagen, jeg jobbet i en dagligvare butikk. Og etter det, så ble jeg sykmeldt 14 dager til, og da sa han til meg at "da kan vi vel ikke regne med deg noe mer da eller?" så nå får jeg liksom ikke komme tilbake på jobb etter permisjonen!!! han har liksom gjitt meg sparken på en måte!!! jævla drittsekk!! sorry språket! men sånne skulla ikke vert sjef spørr du meg!! de skulla vert de som var lengst ned på listen av de ansatte!!
Gjest Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Gå til sjefen til sjefen din. Alle har en sjef. Ta med deg verneombud/tillitsvalgt eller annet vitne slik at du har ditt på det rene.
anne* Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Hm - tror jeg hadde valgt å være ytterst forsiktig her hvis jeg var deg. Tror ikke jeg hadde bedt om et møte med lederen min for å fortelle vedkommende at han oppfattes som en fæl fyr og at han må skjerpe seg... satt på spissen. Det aner du ikke hvordan han kan komme til å reagere på, og det kan ha veldig dumme konsekvenser for deg! At alle går og klager internt er et sykdomstegn. Hva med å samle dere? Jeg hadde ikke tatt dette møtet aleine hvis jeg var deg. Det slår bare ut på deg alene. Har dere ikke en tillitsvalgt? Det er tillitsvagt sin oppgave å eventuelt formidle dette videre. Eventuelt ta det med lederens leder et hakk opp. Dersom dere alle er enige - så gjør dette sammen! Det høres sikkert feigt ut, men jeg hadde holdt ut til du skal ut i permisjon, og ikke tatt på meg det ansvaret/byrden med å være den som fronter sjefen.
ajaj Skrevet 15. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2007 Takk for mange svar!! Det er dessverre ingen stor bedrift, vi er 20 ansatte. Sjefen til sjefen vet delvis hvordan han er, men han er ikke mann nok til å ta tak i dette han heller....og vi har heller ingen tillitsvalgt,det bør vi jo ha!!!!! så jeg er låst....... en ide var det jo å evt samle alle sammen og ta det opp på felles møte.....men plutselig kan det bare være jeg som tørr å si no eder og da føler jeg meg litt ille ute... SUKK....spørs om jeg bare skal holde ut og finne meg en ny jobb etter permisjon... til deg som ble sykmeldt pga av bekkenløsning hvor sjefen mener du ikke skal komme tilbake etter jobb..HEV hodet og stå på kravet!! Du er sikkert mye lurere enn en mann som kan finne på å si noe sånt!
sydilla Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 hva du en gjør - hvis du går for å snakke med han MÅ du for all del ta med deg en til. Jeg var aleine i en samtale med sjefen en gang hvor han sa ting som bare ikke hører hjemme noe sted - men det hjelper ingenting hvis det ikke er andre tilstede...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå