Sommerbarn <3 <3 <3 Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Jeg er 14 uker gravid og fått bakteriel vaginose. Behandles med Dalacin, antibiotikakur. Har lest at dette gir økt risiko for tidlig fødsel. Er det noen som har hatt samme behandling hvor det går bra? Er livredd, da jeg fødte i uke 23 i april. Antagelig pga. det samme (men det ble ikke oppdaget på forhånd).
Anonym bruker Skrevet 28. november 2007 #2 Skrevet 28. november 2007 Har akkurat fått påvist dette jeg også. Er 12+1 i dag. Legen ønsket ikke å behandle meg med antibiotika så tidlig i svangerskapet. Skulle vist nok ikke være bra med antibiotika for barnet.... Jeg trengte heller ikke å behandle dette senere, da det ville gå over av seg selv etterhvert. Også kunne han fortelle at studier viste at kvinner som fikk Dalacin behandling ofte ble plaget med Bakteriel Vaginose i ettertid. altså at det fikk det igjen og igjen.. Uff, ikke noe særlig å gå med dette svineriet!!! Hvertfall ikke om det er fare for fortidligfødsel!!! Han anbefalte meg å bruke sånn Vivag stikkpiller- fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Jeg synees faktisk at jeg merker litt bedring. Men er fortsatt bekymret!
Sommerbarn <3 <3 <3 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Hei. Jeg har lest mye om BV på nettet.1/3 av alle kvinner har dette uten at det oppdages eller er farlig. Når man er gravid velger de stort sett kun å behandle kvinner som har hatt en sen abort eller for tidlig fødsel. Det kan være en sammenheng mellom BV og for tidlig fødsel. Da pga. en livmorhals som gir etter eller man får en åpning. Bakteriene kommer inn til livmoren og det oppstår infeksjon. Så lenge du har normal livmorhals uten åpning, er det ingenting å bekymre seg for. Hos meg er livmorhalsen blitt halvert og jeg har fått en glipe til åpning. Da følger de nøye med. Har vært på UL i dag og tatt ny bakterieprøve. Tar Eco-vag hver kveld. Det er helt ufarlig. Drikk Biola og vask deg kun med lunkent vann. Du burde be om ny bakterieprøve ut i svangerskapet. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå