Maritbrud Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Hei Jeg skal ha blomster i håret på bryllupsdagen. Vil ha hvite orkideer da jeg skal ha dette både i buketten og i andre dekorasjoner. Ble anbefalt av frisør å finne slikeblomst-orkideer til å ha i håret. Dette fordi nettopp orkideer har en tendens til å visne og "henge med hodet" fort når de klippes av stilken. Med roser f.eks er det ikke slik. Jeg lurer nå på om noen vet om butikker (helst i Oslo) som selger fine silkeblomster av skikkelig kvalitet? Marit :-)
Mininni Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Vet du hva, Martibrud? Jeg ville faktisk heller gått til en blomsterforretning og hørt om det er mulig å lage den slik at den ikke visner. At frisøren din sier det er én ting, men de er utrolig flinke i blomsterforretningene nå, og det er meget mulig at det faktisk ikke er noe problem. Det skal veldig mye til å finne fine silkeblomster her i Norge, selv om det finnes unntak. De skal være VELDIG fine før de ikke ser kunstige ut. Men det er helt sikkert mulig å finne noe på nettet. Dessuten: Det er godt mulig at blomsterbutikken din kan hjelpe deg å finne fine silkeblomster - ofte har blomsterbutikker noen "fake" blomster også (jeg i alle fall har sett det på Mestergrønn). Silkeblomster er en større greie i utlandet, så i krisetilfelle kan du sikkert få bestilt noe fra et engelsk/amerikansk nettsted
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 hei marit siden jeg er litt sånn pin-up girl crazy så har jeg laget mange pin-up girl blomster til å håret mitt, noen har jeg laget i orkideer.. om du går hit http://www.dinbaby.com/var/storage/images/user_s_picture_galeries/velkommen_til_albumsidene/t/tinkerbelle_3/bilde__2/7814678-1-eng-GB/bilde_large.jpg så ser du noen av blomstene jeg har laget. du kan bla litt i albumet for det er noen flere blomster der. vil du ha de spredt utover på mange steder i håret eller vil du ha de på en hårkam? hvordan skal du ha håret ditt? jeg vil vel anbefalle en hårkam og i såfall kan jeg godt lage dekorasjoen for deg om du vil det. evt kan jeg sette en og en orkide på spenner/klyper du feste i håret. jeg har noen store hvite orkider som er fine, også har jeg de små rosa.. men jeg kan helt sikkert finne små hvite også. pris avhenger litt av hva silkeblomstene koster.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 hm. linken virket ikke..men om du går på våre album og finner tinkerbelle<3 under T! (ikke s) så finner du de.
Maritbrud Skrevet 15. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2007 Hei TinkerBelle For et lykketreff at du er her på forumet :-) Det er akkurat slikt som du beskiver som jeg er på jakt etter. Vil ha ca 3-4 små (vanlig potte orkidee str) i hvit-hvite (ikke creme farget) slik at de kan festes individuellt i håret. Bor du i Oslo? Hvor mye tar du pr stk? marit :-)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 ok. så du vil ha 3 - 4 stykker og en orkide på hver spenne da? Jeg vet ikke helt hva jeg tar for de, det kommer an på hva jeg må betale for blomstene. når trenger de du til? jeg må se det ann om det lønner seg å feste de på metallklips eller på en sånn vanlig brun tynn hårnål. kan lage litt forskjellig. skal nok ikke ha så mye for de. 200 kr for alle sammen, eller er det for mye? nå avhenger det at jeg finner riktig farge på orkideene også da. finnes det med hvit tunge i midten også? eller vil du ha med rosa tunge?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 tar vanligvis 60 kr per blomst på spenne da... det hørtes så mye ut når jeg sa 200 kr for alle 4.
Maritbrud Skrevet 15. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 15. november 2007 Vil nok ha med hvit tunge :-) Bor du i Oslo? Hadde vært fint å få se på det du har/kan lage. Mail meg gjerne på [email protected]
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 ok. helt hvit altså. jeg skal kikke litt rundt for deg. og ja jeg bor i nærheten av oslo iallefall så er ikke noe problem å komme inn til oslo. vet de har med lysegul tunge.. blir ikke helt helt hvit tungen tror jeg. uansett så kan du feks ta deg en tur på skeida feks å se hva de har av blomster der, også trenger du bare litt lim og noen spenner så kan du lage selv. skeidar og bohus pleier å være flinke på silkeblomster som ser flotte ut. det kan nok hende at du må kjøpe en hel potteblomst og bare pelle av de du trenger til spennene. derfor blir det jo litt dyrere en om du bare kunne kjøpe stilken. noen steder har de på stilker også. det er jo ikke vanskelig. så du greier det jo selv også.
Maritbrud Skrevet 17. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 17. november 2007 Takk for tipset :-) Va på Skeidar i dag, så i mårra skal det lages hårpynt. Va ikke så ille dyrt å kjøpe en plante, så det gikk greit :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå