Gå til innhold

Gravid etter SA


schubidu

Anbefalte innlegg

I natt hadde jeg min første SA, i slutten av uke 7. Jeg har gått og småblødd siden fredag, så egentlig var det litt deilig å bli ferdig med det og slutte å gå og lure.

Nå har vi lyst til å prøve igjen. så det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før jeg kan prøve igjen? Noen med erfaring?

 

Og en annen ting, må jeg kontakte lege nå i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!!

Det var jammen dumt! Det samme skjedde for meg (i 10ende uke), og vi begynte å prøve rett etter jeg sluttet å blø. Det er så mange råd som svirrer rundt, men legen min (og mange andre) sa at det bare er å prøve igjen med en gang. Men hvis du venter til etter første mens så kan en lettere vite termindato. Dette var ikke grunn nok for oss, så vi har valgt å ikke vente. Har fortsatt ikke fått mensen, men den kan komme alt i fra 2-6 uker etter SA. Hvis jeg ikke får mensen etter 6 uker så skal jeg ta en test.

 

Du bør kontakte lege så fort som mulig for å få konstatert om du må ta utskrapning eller ikke. De sier at dersom du er under 6 uker så slipper du helt sikkert dette. Jeg slapp heldigvis, men er glad jeg sjekket at alt så greit ut.

 

Tvi tvi for oss begge (og andre) for at det går raskt og at det blir et velykket svangerskap ;-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. først vil jeg si at det var trist å høre..

 

jeg mistet selv i begynnelsen av sept, men ble gravid bare noen dager etterpå igjen :)

 

nå er jeg 8+2 og denne gangen går det bra :)

iogmed jeg ikke fikk igjen mensen aner jeg ikke når terminen er, men har regnet sånn ca at jeg er 8+2 :)

 

lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for solskinnshistorie..... det er disse jeg lever videre på :-)

Så utrolig kjekt for deg, nå håper jeg på det samme!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...