Gå til innhold

Easywalker eller OTH eller TFK?

Anbefalte innlegg

Har lyst på ny, lett vogn til våren. Da nærmer gullungen seg halvannet år og jeg er lei av Emmaljungaen.

Har tittet såvidt litt på nettet, og synes Easywalker Sky ser fin ut, men er de veldig åpne? Kalesjen ser liten ut og på bildene ser det ut som det er en står åpning mellom kalesjen og ryggen.

OTH vet jeg ikke så mye om, men leser jo her og på andre forum at mange er fornøyd.

TFK ser bra ut med bagen på, men er folk fornøyd med sportsvognsdelen?

Prisen spiller også inn, hvilken blir egentlig rimeligst? Uten bag, kan kjøpei Oslo, Sverige eller på nett.

Jeg vil ha en lett vogn som er god å manøvrere, som er stødig og romslig og med full liggestilling. Må være litt lun og god til kalde dager, men først og fremst enkel og praktisk å bruke i byen og på tur i skogen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10912737-easywalker-eller-oth-eller-tfk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en TFK sportsvogn, er kjempefornøyd med den. Stor sittedel. Vi byttet også vogn da poden var 1,5 år, da han nektet å sove dupp i Traxxvogna vi hadde. TFK har myggnetting i kalesjen, den har vi brukt mye:)

TFK har også regulerbart fortbrett, noe jeg synes er bra.

Jeg sto også mellom valget av de vognene du nevner, men angrer ikke et sekund på at vi endte opp med TFK.

Vi bestilte via Babyjungle, fikk alt sendt til Sverige for å unngå norsk moms. Bestilte vogna, fleecepose og det blanke regntrekket og betalte rundt 4200. Ikke ille det;)

Nå vil ikke poden sove dupp i senga, men i vogna hehe;)

Easywalker sky er billigst, oth urban jungle er dyrest.

Alle tre vognene er forholdsvis åpne, men med en god pose + stormtrekk/regntrekk til de dager med mye vind så går det veldig fint. Tror ikke det er så stor forskjell på vognene når det gjelder akkurat det. Tfk er den eneste vogna du kan kjøpe fottrekk til som ekstrautstyr, det vil gjøre den noe lunere.

HAr hørt at det finnes sånt universalt fottrekk som passer oth, muligens det var på alexi.no jeg så det, er ikke helt sikker. Mulig dette også passer easywalker.

Easywalker sky er den eneste som har helt full liggestilling, men liggestillingen på de to andre er også veldig bra. Tror det er Oth som har den bratteste liggestillingen, men gutten min sov veldig godt i den. Vi har en phil and teds som også har full liggestilling, men den bruker jeg aldri. Har den alltid litt opp. Det blir så utrolig flatt å ligge helt flatt i den, ser nesten ubehagelig ut selv i slakke oppoverbakker. Alle tre har altså bra liggestilling.

Det store plusset med tfk er etter min mening at den har regulerbart fotbrett. Det savnet jeg på othen min, spesielt når han skulle sove i den. Så ikke ut til å plage barnet da, men likevel.

Tfk er den eneste med håndbrems, kan være en fordel i nedoverbakker og når det er glatt. Om det er tfk joggster twist du tenker på har den litt mindre hjul enn de andre foran, men vil ikke tro at det er av den største betydningen. Det er den mest ruvende vogna oppslått, men tror den er minste sammenlagt. Easywalker er også liten sammenslått, oth er flat men ganske lang.

Easywalker er lettest, tfk er tyngst.

Alle vognene skal være stødige. Har kun prøv oth utendørs selv og den er veldig stødig og god. Har trillet de andre på butikken og tfk er iallefall også stødig. Faktisk sånn at jeg merket det med en gang jeg prøvde å trille, at den virket veldig stødig og god.

Easywalker har jeg ikke fått prøvetrillet noe særlig, så den vet jeg ikke, men den er sikkert stødig den og, har iallefall aldri hørt noe annet.

Alle vognene er forholdsvis romslige, men tror nok tfk er den bredeste i setet. Den har også sånn airgo luftingsystem i setet som ser veldig behagelig ut for barnet.

Åpningen mellom kalesjen og ryggen på easywalker kan du dekke til.

Oth har stropperegulering av ryggen, så den kan settes i akkurat den posisjonen du vil ha den. Et stort pluss synes jeg. Tfk reguleres med glidelåser, og det TROR jeg easywalker gjøres også, men er ikke helt sikker...Så der har du litt færre muligheter ang rygginnstilling, og glidelåser kan være noe herk (har det på phil and teds vogna mi) men er sikkert mest en vanesak.

Skal du gå mye i skogen anbefales det å bruke fast forhjul, da det svingbare kan slås ut av den faste posisjonen og lett bli ødelagt. Alle vognmerkene du har nevnt finnes med fast forhjul, tfk og ew har svinghjul som ekstrautstyr til disse vognene.

Tfk joggster III er helt lik twisten, bortsett fra at hjulet er helt fast. Man kan kjøpe et svingbart hjul som ekstrautstyr og det er lett å bytte tror jeg. Har sett dette hjulet, og det ser veldig solid og greit ut så vil tro det funker supert på shopping og asfalt/forholdsvis jevne underlag.

Easywalker classic er noe annerledes enn sky, den har blandt annet ikke full liggestilling, mener håndtaket ikke er regulerbart (mulig de har endret dette på nyere modeller da) og understellet ser litt annerledes ut. Den er imidlertid enda lettere enn sky modellen. Også til denne vogna er det mulig å kjøpe svingbart hjul som ekstrautstyr. Har hørt at det fungerer bra, men har kun sett det på bilde. På bildet ser det mindre og mer "paraplytrilleaktig" ut en svinghjulet til tfk, men mulig jeg tar feil.

Oth mountain terrain er terrengvogna til oth. Er nesten helt lik i sittedelen, men har så vidt jeg vet ikke mulighet til å feste på svingbart forhjul.

Alle vognene rekner jeg med du kan kjøpe billigere i sverige om du ikke finner gode tilbud i Norge, det hender innimellom =)

Ellers er veldig mange fornøyd med å bestille fra www.babyjungle.nl, god service og lett å reklamere har jeg hørt. Har ikke erfaring selv. Har sjekket priser der selv på oth og tfk, tfk vogna kan du spare en del på men oth er det ikke så mye å spare på å bestille der.

Var ett innlegg om det her for ikke så lenge siden, en som kjøpte oth+ en del ekstrautstyr på fru lyng og hadde ikke spart mer enn noen hundrelapper på å kjøpe fra babyjungle.Easywalker har jeg ikke sjekket, men selges også på den nettbutikken.

Skulle jeg kjøpt en av disse tre nå så tror jeg tfk hadde vunnet pga fotbrettet, håndbremsen, str. sammenlagt og stabiliteten, selv om jeg synest den er den minst fine og den tyngste av de tre. Nå har jeg ikke prøvd å trille den i oppoverbakker, men på flatt gulv merket jeg iallefall ingenting til de ekstra kiloene (veier 13 kg, oth 10 og ew 9). Synes den var lett og god å trille likevel, og er kanskje de ekstra kiloene som gjør at stabiliteten er så bra på den.

Lykke til med valg av vogn!

Annonse

Jeg har kjøpt OTH. For min del var det og de 3 over det sto mellom, men etter å ha vurdert litt fram og tilbake kom jeg til at jeg:

1. kommer ikke til å savne en håndbrems jeg aldri har hatt,

2. alle sier barna sover veldig godt i OTH selv om fotbrettet ikke er regulerbart, og

3. alle som har OTH og TFK sier at det ikke har noe å si at ryggen ikke kan legges helt ned.

Virket som om de fleste som så på det med rygg og fotbrett som negativt, var de som ikke hadde hatt vogna.

Valgte derfor den vogna jeg synes var finest, og det var OTH, i mørkebrun. Har stasjonsvogn, så sammenlagt størrelse var ikke så viktig for meg.

Var forresten meg som kjøpte den på fru Lyng, og den var faktisk litt billigere enn på babyjungle etter at jeg hadde prutet...

Tusen takk for supre og informative svar alle sammen! Må nok ta en nærmere titt på OTH skjønner jeg. Helte nok i retning EW i utgangspunktet, men det er nok mest pga utseendet. Mannen likte EW godt da, og det har jo litt å si det også :-)

Får vel teste ut disse ryggreguleringene og sånn i praksis, det sier meg liksom ikke så mye at den kan reguleres med stropper eller glidelås når jeg ikke har prøvd noen av delene.

Har gått samme runden med de samme vognene og har kjøpt OTH, mørke brun som er fantastisk stilig!!!!!!!

Synes TFK ble for brei og klumpete og så veldig billig ut i trekket. Dessuten så er den litt tyngre å løfte inn og ut av bil. EW ble for åpen synes jeg, og OTH passet med midt i blinken, men er redd jeg kommer til å savne regulerbart fotbrett da.....

Har hatt lyst på OTH til de anddre to , men har synes den var for dyr og at baggen var for lite lun. Nå er 2007 modellen litt lunere, det er kommet en beskytttende kant på kalesjen som skjermer mot vind. Flott å kunne gi siste mann noe nytt også da.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...