Gå til innhold

Flere som våkner om natta?


En snupp - og en knert i magen

Anbefalte innlegg

Jeg våkner konsekvent i fem-tiden, enten må jeg på do eller så er jeg tørst eller så bare våkner jeg...

Jeg har begynt å legge meg et par timer tidligere enn vanlig, men er jo mer trøtt også, så det er jo ingenting som skal tilsi at jeg våkner egentlig. Eller er det en av tingene vi skal igjennom det og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan virke som at det er en av de tingene vi må igjennom gitt... Selv våkner jeg minst en gang hver natt av at jeg må på do. Eller av andre årsaker da, men våkner minst 1 gang pr. natt.

 

Det med trøttheten skal visst gå over etter hvert. Jeg har lest og hørt at det blir bedre etter 1.trimester. Jeg har vært så trøtt at jeg har vært redd for å kjøre bil noen ganger. Men jeg får aldri sove sånn på dagtid eller kvelden, uansett hvor trøtt jeg er.

 

Vi får bare trøste oss med at det går over i en liten periode, før det blir mange nye netter med nattevåk... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,jeg og. Oppe opptil 3 ganger om natten for å tisse eller fordi jeg er tørst.

Slitsomt da,føler meg jo så tappa for søvn allerede,men det blir vel bedre får vi tro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Jeg våkner, og skjønner ikke hvorfor! Ikke må jeg tisse, ikke har jeg vondt, eller kvalm. Så inni granskauen irriterende!!!! I natt våknet jeg ti på fire. Lå og hørte på sambo som purka og sov til kvart over fem, da stod jeg opp. Er seks uker på vei i dag, men kjenner meg ikke særlig trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er helst fordi toåringen våkner en del på natta.. eller så må jeg på do og kaste opp.. uff :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter=)

 

Misforstå med rett, men flott å høre at det er flere som har det på samme måte. Jeg våkner konsekvent hver natt.. Før gikk jeg på do en gang per natt, men nå må jeg på do i tillegg til at jeg er sulten! hallo?!?! Kan jo ikke spise på natta.. Men, har faktisk ikke noe valg. Våkner og er så kvalm, så mat må det bli=/

Må finne på noe veldig lurt å ha klar til disse nattemåltidene.. Kan ikke spise kjeks eller noe annet usunt.. Noen råd? Trenger at det er sunt og hjelper mot kvalmen, så må vel mette litt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sverget til grove knekkebrød, evt. med litt gulost på, eller vanlig ostekjeks - de er jo ikke så usunne egentlig - når jeg blir småsulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth gravid :D

 

Takk for tips=) tenkt på knekkebrød selv.. Har du det liggende klart på soverommet, nei? Jeg sliter virkelig med kvalmen på tur til kjøkkenet også, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat på samme måte selv, våkner hver natt sånn i fem-tiden og er enten tørst eller må på do. Var litt slitsomt i begynnelsen, men man venner seg jo til det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt det klart på soverommet enda, har ikke vært såå ille kvalm enda (bank i bordet), men jeg kommer absolutt til å utstyre nattbordskuffen med det jeg trenger etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært oppe på do om natten, minst 1 gang, helt fra starten av graviditeten. De siste nettene har jeg våknet presist kl.02.10. Hmmmm...og da er jeg så trøtt at jeg nesten går i søvne ;)

 

Til dere som må spise om natten; skrell noen gulrøtter og kutt opp i smale strimler. Legg de i en mugge/skål med vann og ha de på nattbordet. Friskt og godt!! (og sats på at gubben ved siden av sover så tungt at han ikke våkner av knaskingen, hehe)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg våker 1 eller 2 ganger i løpet av natten av at jeg må på do, og jeg som aldri har vært på do på natta tidligere....

 

Men det skal bli bedre før det blir mye verre igjen på slutten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og verre skal det bli:) På slutten av svangerskapet med førstemann var jeg opp på do hver halvtime om natta.... Da var jeg trøtt da... Gruer meg denne gangen for vi har flyttet, og nå er doen i første etg. og soverommene i andre etg... kanskje jeg bare skal ta med meg en madrass og flytte inn på do;) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er vel flere. Jeg våkner i 01-02-tiden for å gå på do. Heldigvis sovner jeg fort igjen. Jeg har hørt at våkenetter på slutten av svangerskapet er en slags tilvenning til våkenetter med den nyfødte - så vi får se positivt på det..

 

Gulerøtter hørtes ut som et veldig bra tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner minst to ganger om natta fordi jeg er tørst eller må tisse, ser jo at det er ganske vanlig. Blir jo så trøtt, får aldri sovet ordentlig ut.. men er vel en tilvenning, får se positivt på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...