Dobbel Latte Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Hvilken tresort, og hva er det behandlet med? Er dere fornøyd? Vurderer eik kontra furu. Eik er hardere og tåler vel mer, men furu er billigere, så da kan vi kjøpe bredere og lengre bord... Liker furugulv, men kjipt dersom det er håpløst å holde pent. Noen som har peiling?
dumme mamma Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 vi har furu gulv på soverommene, de er lakkerte. Er fornøyde med dem der, men blir fort stygge om man har stoler etc. som dras frem og tilbake på dem.
LegallyBlond Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Har furugulv i stue/spisestue. HAr beiset det og lakkert det. Synes det tåler lite, blir utrolig fort hakk og stygge merker i gulvet og riper i lakken. Pusset ned og behandlet for to år siden, ser ikke så pent ut lenger....Er sikkert greiere når ungene er større, men nå som de er små så leker og styrer de rundt på gulvet så da er det jo ikke til å unngå at det blir stygt. Så har du små barn så gå for det som tåler mest!
snartmammapåny Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Vi hadde heltre furu gulv i den gamle leiligheten vår. Tålte utrolig lite og kommer nok aldri til å ha det igjen. Ble hakk bare en tenkte på å gå inn med sko eller var så uheldig å miste ned et kjøkkenredskap på kjøkkenet. Tørr ikke å tenke på hvordan det hadde sett ut om vi hadde hatt barn som i tillegg skulle leke på det. Vi budde med det i 3år og det så rett og slett stygt ut da vi flyttet. OG det var med 2 voksne som hadde brukt det. Hadde vi skulle budd der lenger så hadde vi nok måtte slipt og pusset det ned, for det var ret tog slett ikke fint lenger. Så så sant du ikke er villig til å leve med hakkete gulv eller vil pusse det ned hver 2.år så velg et hardere og mer slitesterkt materiale.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Jeg hadde aldri valgt furu ihvretfall, det er helt sikkert. Tåler jo såvidt lyd det treslaget;) Uansett om det er billigere, så tror jeg dere hadde sittet igjen med mye mer for pengene om dere feks velger Eik, det tåler jo omtrent alt.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Vi har et hus fult av foljet urugulv. Stuene og alle soverommene. Kjempe fornøyd ettersom det er gulvkalt her, så virker det litt lunere med gulvet,men det blir jo fort riper og hakk hvis en er veldig uforsiktig. Passer ikke sammen med hunder ihvertfall.(det har vi erfart etter hundebesøk)
LegallyBlond Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Vi er ikke veldig uforsiktig, blir riper og lakk likevel
camilla^ Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Aner ikke hva som er bra og ikke bra av tregulv. Har tregulv her i huset, men aner ikke hva det er. Gamle som var i huset. Min mann syns det er kjempe stygt, og mener det er kaldt. Men det er det faktisk ikke i forhold til laminat, klikk osv osv. Tre lever i motsettning til andre ting en får kjøpt. teppe er varmere da det sier seg igrunn selv. Husk å kjøpe noe som tåler å bli slipt mange ganger. Altså ett gulv som er tykt. Vet en får kjøpt tregulv som er ganske tynt, og en må forvente seg å slipe det noen ganger uansett hva en kjøper.
Dobbel Latte Skrevet 15. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. november 2007 Takk for alle svar! Da blir det vel eik, tenker jeg, iallefall til stue og kjøkken :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå