♡ snart 3barnsmamma Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Jeg skal på tidlig ultralyd i dag, og er kjempespent!! Skal dit pga at jeg ikke aner hvor langt på vei jeg er (gravid på prevensjon, ikke hatt mens), men er jo veeeldig spent på om alt er i orden der inne da. Klarer ikke helt å stole på at alt er greit, siden jeg pga sykdom tok en del tabletter tidlig i svangerskapet som ikke anbefales til gravide. Selv om legen min mente at det burde gå bra, så tenker jeg jo mye på det Blir mange lange timer nå frem til kl 15.00...
Nætte;mortil2 Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Hei! Da må jeg bare ønske deg veldig lykke til i dag!! Kjempespennende du!
Gjest Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Du skal se at du antakeligvis har bekymret deg for ingenting. Det er mange jenter som gjør mye dumt tidlig i svangerskapet, før de vet at de er gravide. Mange drikker seg fra sans og samling, andre ruser seg på narkotika.. Og andre igjen tar medisiner som kan være skadelig for barnet. I de aller, aller fleste tilfellene går dette bra! Ihvertfall dersom den gravide slutter med dette så fort hun vet at hun er gravid. Selv gikk jeg på Atacand, som er blodtrykksmedisiner, og brukte dem som forebyggende mot migrene. Det er ingen som har fortalt meg at jeg burde slutte på de tablettene dersom jeg forsøker å bli gravid... Det sto derimot i vedlegget at man skulle avbryte behandlingen dersom man fant ut at man var gravid. Og det gjorde jeg momentant, selv om jeg var ordentlig redd for å få skikkelig migrene (da jeg gikk tom for de pillene for et par år siden hadde jeg konstant migrene i 3-4 uker). Jeg gikk på apoteket og snakket med en mann der for å spørre om han visste om andre tabletter jeg eventuelt kunne bruke mot migrene, samt om jeg kunne ta smertestillende hvis jeg fikk et anfall. Mannen på apoteket var langt i fra hyggelig. Han fikk meg til å føle meg som en barnemorder fordi jeg hadde gått på Atacand da jeg ble gravid. Også gjentok han, gud vet hvor mange ganger, at jeg måtte slutte å ta de tablettene på røde rappen (hvilket jeg allerede hadde gjort for to dager siden). Han sa at jeg kunne ta paracet dersom det var heeeeeeelt nødvendig, men at man måtte være ekstremt forsiktig med medisiner under svangerskapet... Jeg gikk fra apotektet langt fra mer klok enn da jeg kom, samt med en forferdelig følelse av at jeg virkelig hadde skadet det lille embryoet i magen min. Da jeg endelig fikk en rask konsultasjon hos legen på tirsdag denne uka (ikke 1.ganskontroll) ble jeg ordentlig beroliget. Han sa at det mest sannsynelig gikk veldig bra med barnet i magen min, da risikoen for skade på fosteret øker (ved bruk av Atacand) i 2. og 3. trimester. Legen min var virkelig hyggelig og tok seg god tid til å finne svar på spørsmålene mine. Vi leste i felleskatalogen for medisiner sammen og han hadde en innmari god ro over seg. Det jeg skulle frem til da var at du antakeligvis ikke trenger å bekymre deg for dette. Selvsagt er du spent på om at er bra! Det er jeg også!! (Må vente til 3.des for min 1.kontroll). Ønsker deg masse lykke til!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 lykke til! alt går bra vet du
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 15. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2007 Tusen takk for svar! Ble beroliget av svaret ditt. Er blodtrykksmedisin jeg også har brukt, sammen med smertestillende for hodet, så jeg kjente meg veldig godt igjen i svaret ditt. Takk for det utfyllende svaret!!!
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 15. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2007 Ultralyden er over, og alt var bare bra! Så et lite hjerte som slo, og jeg er akkurat like langt på vei som jeg trodde, 8 uker Og legen sa at alt så bra ut. Så nå er jeg så lettet og så glad, og det samme er kjæresten min
Gjest Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Gratulerer! Godt å høre at du bekymret deg uten grunn =) Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå