Gå til innhold

KVALME


Stella79

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med konstant kvalme. Verst på morgenen, men det slipper liksom ikke taket utover dagen heller... Noen som har tips som kan hjelpe til ikke å bli så kvalm? Er i uke 7, tanken på at denne kvalmen kan vare leeeenge er uutholdelig! :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes mange gode kjerringråd.... Spis litt på senga før du står opp. Spis lite og ofte. Ingefær anbefales. Du kan kjøpe Seabands på apoteket. Det er bånd du har rundt håndleddet som presser på noen punkter mot kvalme. Viktig med vitamin B. Drikk masse.

 

Jeg sliter selv med kvalme og har måttet få tabletter. Det hjalp heldigvis og jeg føler meg som et nytt menneske. En nydelig følelse av å kunne funke sånn nogenlunde igjen. Noen bruker postafen som du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Det funket ikke på meg.

 

Masse lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stella79!

Kvalme er slitsomt, sliter faktisk med dette selv. Men for meg hjelper det å spise lite men ofte ca hver 3 time. da jeg var i uke 7 syntes jeg det hjalp å spise ritz kjekse og drikke pepsi max det hjalp meg iallefall å holde ut dagene på jobb.... Nå er jeg i uke 11 og kvalmen har lettet litt , men har gått lei av kjekse og pepsi så her må du nok prøve deg fram. Vet at noen har kjøpt slike sea bands eller hva det heter på apoteket som har hjulpet ( har ikke prøvd det selv) men det kan jo være verdt et forsøk... Lykke til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg så et tips her inne om å spise littegrann før man legger seg. Har selv vært småkvalm de siste morningene, men i går laget jeg litt grønnsaksuppe fra pose og spise litt av det med en brødskive litt før jeg la meg. Ikke kvalm i dag tidlig.

Det kan være tilfeldig, men jeg velger å tro at det faktisk funket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig kvalm, og det går skikkelig ut over matlysten... men det hjelper når jeg har spist noe, så lenge det jeg spiser ikke gjør meg kvalm da... Men jeg håper virkelig ikke dette skal vare helt til langt etter uke 12 eller lengre.. var begynt å være småkvalm før jeg viste jeg var gravid. Blir kvalm av alt som lukter litt... spesielt røyk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...