Gå til innhold

Jippiiii!!! Endelig kom gutten :o)

Anbefalte innlegg

Mandag 12.november kl.14.51 ble lille Noah født. En dag etter termin :o)

Mandagen startet med en tur på BIM, var rimelig deprimert siden jeg ikke hadde kjent antydning til at noe skulle komme til å skje. Så je syntes litt synd på med selv.

Kl.10 kjente jeg første lille rie, men turte ikke å håpe på noe. Jeg hadde blitt lurt før.

Kl.10.45 ringte jeg mamma og snakket litt med henne. Var veldig usikker på om det var rier. De var små og det varierte mellom 12-6 min mellom demog de varte ikke særlig lenge.

11.30 fikk jeg en litt vondere rie og da ringte jeg samboeren min og sa at nå kunne han komme hjem. Tror han ble litt paff, og sa ikke så mye da han kom hjem i 12-tiden.

Vi begynte å ta tiden og det kom rier ca. hvert 7. minutt. Men så ble de litt uregelmessige igjen og jeg fant ut at å ringe KK før det var regelmessige rier med 5 min mellomrom var ikke nødvendig.

Svigermor ringte ca.12.45 og lurte på hvordan det gikk, mens jeg snakket med henne fikk jeg en litt kraftig rie og jeg kjente ett stikk i underlivet og så gikk vannet.

Jeg spratt ut av sengen og fant meg ett håndkle. Jeg må ha sett ganske komisk ut der jeg satt på gulvet på huk og visste vel egentlig ikke helt hva jeg skulle gjøre. Riene kom umiddelbart mye sterkere og vi ringte til KK.

De sa jeg kunne komme når jeg ville, men opplyste om at selv om det var vannavgang så kunne det ta tid.

De neste minuttene gikk sakte og samboeren min ville ikke vente lengre, så jeg ringte ned gjen 12.10 (5 min etter at jeg hadde snakket med dem sist) og sa at nå kom vi.

Vi kom til KK ca.13.00.

Ikke fant vi parkeringsplass, så vi parkerte i en sidevei og gikk bort. Riene ble kraftigere og jeg hadde problemer med å gå.

Jeg ble godt mottatt på Storken og vi fikk ganske fort en fødestue (jeg synes det tok en evighet, men det var visst bare noen minutter å vente, har jeg blitt fortalt).

Jordmor sjekket åpning, og da var det 4-5 cm åpning. Hun sa at dette kunne ta litt tid, og at babyen sikkert ikke kom før etter vaktskifte.

Fikk klyster kl.13.30 og gikk deretter i dusjen og stod der i nærmere en time. Riene var lettere å takle med det varme vannet. Da jeg kom ut av dusjen, fikk jeg to kraftige rier og trodde jeg skulle dø.

Fikk på meg truse og skjorte og skulle til å krype opp i sengen da første pressrie kom. Jeg fikk litt panikk, samboer ringte på jordmor og hun kom kjapt (dette var midt i vaktskiftet, så den nye jordmoren var akkurat kommet på jobb).

Han kommer, hylte jeg mens hun hjalp meg opp i sengen. da kom det en ny pressrie og jeg prøvde å holde igjen. Var redd jeg ikke hadde full åpning. Hun hjalp meg med trusen, hun måtte sjekke hvordan det stod til. Hun sa bare, oi, du kan bare presse (hodet stod da helt i åpningen og hun så masse hår).

Han hadde navlestrengen rundt halsen så fosterlyden gikk drastisk ned når jeg presset, det kom inn en jordmor til, pluss hun som hadde tatt i mot oss. Altså 3 jordmødre, samboeren min og en mildt sagt hysterisk meg. Etter 2 pressrier til kom Noah til verden. da var kl.14.51.

Han var litt blå, men verdens fineste lille gutt.

Han veide 3960 g og var 52 cm lang.

Nå har vi kommet hjen og koser oss masse. Storebroren er stolt som en hane og viser mye omsorg allerede.

Lykke til til alle vordende mødre og gratulerer til alle som har født.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10911500-jippiiii-endelig-kom-gutten-o/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Jeg er også 2 dager på overtid nå, passe deprimert og kjenner ikke antydning til at noe skal skje, så jeg ble så glad da jeg leste at du hadde det på samme måte frem til riene plutselig startet :o) Da er det jo håp om at ting plutselig skjer.

Kos dere masse med den nye verdensborgeren :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...