mayaya Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2007 God ide!! Men har ikke det heller :-s
Gjest Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Rivjern? På siden av mine er det noe som nesten ser ut som ostehøvelgreier... Vanskelig å forklare...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Bare et liiiite spørsmål... Hvorfor har du kjøpt deg brunost om du ikke har ostehøvel?? Kjøp da heller skivet brunost eller en ostehøvel! Ta deg en real jafs, du! ;-)
mayaya Skrevet 14. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2007 Hehehe... Jeg kom over brunost her i dag, men er ikke hjemme i Norge. Ergo ingen høvel. Og særdeles lite annet også... Mikroskopisk kjøkken ,gitt. Men siden jeg fant knekkebrød på ikea, passet det jo fint! Sytråd? Hmm... Litt klissete? Kanskje jeg må prøve?
fleXibel Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Hmm.. smelt det i en kjele, ha i melk og sukekr (ikke så mye melk da... bare nok til at det blir en tykk tykk "grøt")....wips...prim..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 Hvor er det du er henne da?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 potetskreller? dansk ostehøvel fins none ster i verden har jeg sett
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. november 2007 #12 Skrevet 14. november 2007 det var da usedvanlig dårlig norsk da, selv for meg dansk ostehøvel fins noen steder i verden.
mayaya Skrevet 14. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. november 2007 Er i usa. Har sett ostehøvel i en butikk faktisk, men klarer ikke komme på hvor. Usj.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. november 2007 #14 Skrevet 14. november 2007 potetskreller må jo finnes? eller sånn man river ost med, bare å bruke den siden som er en strek
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 14. november 2007 #15 Skrevet 14. november 2007 Ikea burdte jo ha=) Eller??? De har sikkert julmust på Ikea=) Kjøp det, det er namme *sleike seg rundt munnen*
mayaya Skrevet 14. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 14. november 2007 Joa, men ikea ligger ikke inni byen :-p
mayaya Skrevet 14. november 2007 Forfatter #18 Skrevet 14. november 2007 Vil ha brunost på knekkebrødet nåååååååh :-D
Tokatter_USA Skrevet 15. november 2007 #19 Skrevet 15. november 2007 De har ostehøvel på IKEA og på alle skandinaviske butikker som det finnes noen av i Minneapolis. Det er iallfall en som heter Liten Hus (hvorfor de ikke konsulterte noen som kunne snakke norsk før de satte navn på butikken sin, vet jeg ikke!) Du har ennå tid før IKEA stenger! De stenger kl. 21, tror jeg!
mayaya Skrevet 15. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 15. november 2007 *fnis* Men da må jeg leie bil :-o
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 15. november 2007 #21 Skrevet 15. november 2007 Jeg fikk kjøpt meg ostehøvel på Bed bath and beyond, men mangler brunost... sukk... nå fikk jeg skikkelig lyst på brunost gitt! Ellers har jeg også sett ostehøvler på noen spesielle supermarkeder som f.eks New seasons market. Hvor har du fått kjøpt brunost? det eneste jeg vet om her i USA, er å kjøpt online på norwill.com.
Tokatter_USA Skrevet 15. november 2007 #23 Skrevet 15. november 2007 Jeg har sett det i mange store matvareforretninger. Jarlsberg også. Her i byen (liten by i Iowa) finnes det i iallfall to av våre tre supermarkeder pluss en økologisk butikk. Jeg lider ikke - den økologiske ligger vegg i vegg med arbeidsplassen min. Jeg fant forleden en ostehøvel i en bruktbutikk. Den er fin og skarp og er laget av Hickory Farms - et amerikansk firma som lager ost, bl. a. Mayaya - jeg er sikker på at du kan finne ostehøvler på flere steder i Minneapolis. Det er ikke helt uvanlig her. Folk liker å briljere med sine utenlandske matlagingsredskap. Noen fancy kjøkkenutstyrsforretninger eller noe sånt kanskje. Det er klart du må ha ostehøvel!
mayaya Skrevet 15. november 2007 Forfatter #24 Skrevet 15. november 2007 Jarlsberg i skiver har de faktisk på kiosken på hjørnet! Hehe! Har nok aldri solgt så mye som de siste mndene :-p Jada, jeg finner nok ostehøvel om jeg går inn for det - jeg har jo sett det, men jeg hadde såå lyst på brunost før i kveld :-p
mayaya Skrevet 16. november 2007 Forfatter #25 Skrevet 16. november 2007 De selger ostehøvel på Lunds!!! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå