Reveenka Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Det har vært en stund siden jeg har vært her og kastet glans over arrangementet( c",) ) - den daglige dont har krevd sitt, men det har i tillegg skjedd en del voldsomme ting i omgangskretsern vår som har tatt fokus litt bort fra nettet. En bekjent/venn med barn i samme bhg som vi dermed har mye med å gjøre, har blitt alvorlig syk og dermed har det blitt litt ekstra ifb med kjøring/bringing av barn som vil leke&få tankene over på noe annet. Et lengre sykehusopphold for denne bekjente står for døren, så vi har innstilt oss på litt ekstra "besøk" av det yngste barnet på ettermiddagene fremover. Prognosen er ikke så veldig god - men det er likevel en relativt god sjanse for at det skal gå bra. Så har en av revegubbens nærmeste venner en alvorlig ulykke på jobben, som nær kunne ha gått galt - og som heldigvis bare gir ham et halvår-års tid med rehabilitering.... Vi har ikke før fordøyd dette, før noen gode venner av oss mister en sønn&stesønn i en ulykke. Det føles helt uvirkelig - sånt er man helt uforberedt på. Blir begravelse snart. Og midt oppi dette er stadig vekk en eller annen revunge syk, og selvom det blir helt uviktig i en sånn setting må det jo håndteres, og jeg er hjemme fra jobben med slitsomme våkenetter som tærer på humøret for tiden. Blir ekstra ugreit når leder på jobben gir veldig tydelig uttrykk for at hun syns det passer seg dårlig å melde seg hjemme med syke barn, og er egentlig ungen syk eller er det bare noe jeg finner på.... Men jeg har vært innom jevnlig og lest, og ser at det er flere som har fått fylt opp sin tallerken også - men har dessverre ikke orket å være med å svare/skrive. Nå har jeg imidlertid fått ordnet så jeg kan bli med ut en liten tur på fredag mellom all jobbingen - skal bli kjempehyggelig å treffes og skravle litt med modenmammaer igjen! Tenk - nå er det vel omtrent ett år siden at vi hadde vårt første "store"treff, og jeg måtte alliere meg med Snulder på forhånd så jeg skulle tørre å møte gjengen med øksemordere på byen c",)!
Gjest Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Hei. Sender deg en klem og håper at ting ordner seg...
Reveenka Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2007 Hei, takk skal du ha! Vi håper jo det beste vi også - og våre småproblemer med snørr i snuta på nattevåkne revunger blir jo så lite i den store sammenhengen. Men det er klart at dette andre som har skjedd påvirker jo oss i større eller mindre grad, siden det blir såpass nært.
phantomet Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Å si at dere har hatt mye på tallerkenen er jo å si det mildt.... All honnør til dere som tar tak og hjelper venner og bekjente som har fått livet sitt snudd oppned... Klart det er slitsomt med syke barn. Man er jo ikke mindre engasjert i familien selv om det kan virke trivielt i sammenlikning med andres utfordringer.. Det hjelper ikke særlig at lederen din viser mistro til dine intensjoner når du er hjemme med syke barn. Har vedkommende den minste peiling hvordan det er å ha fire barn i den alderen som dine er nå??? Jeg gleder meg til å se deg på fredag. Et år har gått veldig fort. Og nå vet du jo at det ikke finnes så mange øksemordere blant oss Modne damene...*ler* Klem klem
Attpåklatten :-)™ Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Kjære deg, dette var jo voldsomt mye på en gang......ikke rart du føler at det renner over......... Ting har en tendens til å komme i kladder, det er mye en må forholde seg til i en sånn tid. Og mange følelser og inntrykk skal bearbeides og fordøyes..... At dere har syke reveunger i tillegg, blir jo bare dråpen som får begeret til å flyte litt over, og det er helt forståelig!! Du får rope ut her inne om det topper seg helt og prøve å bearbeide og ta vare på hverandre så godt det lar seg gjøre. Fantastisk hyggelig at du prioriterer noen timer med oss på fredag - det gleder jeg meg til! Inntil det - TAKE CARE:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Uff da, hva sier man til sånt??? Det er jo helt uvirklig å få servert så mye på en gang. Men man kan ikke sammenligne problemer. Syke barn og nattevåk er slitsomt. Men det er ingenting mot å være mamma til tolv barn i Afrika og ikke vite når de skal spise neste gang. Jeg forstår tankene dine, men du må nok lade noen batterier selv innimellom også. Så fint å ha en sånn leder da...... Hun har vel ikke så mange barn hun ?? Eller så er de blandt de barna som blir sendt i bhg. med stikkpille i rompa, så ingen i bhg merker at de er syke på de første 4 timene. Skal forøvrig bli hyggelig å hilse på deg, og så får du et lite avbrekk fra hverdagen som akkurat nå er i heftigste laget. Og nå kan bare øksemorderene komme, for nå er vi så mange fra gamle dager som kan overmanne de =0)
Gjest Skrevet 15. november 2007 #7 Skrevet 15. november 2007 Heisann. Kanskje er det sant at en ulykke kommer sjeldent alene? For dette var mye :0( Sender dere en god klem.En god bedring hilsen til dine og ett ønske om at alt ordner seg for de syke og at det går bra med de som mista barnet sitt.
dritgrei hei hei! Skrevet 15. november 2007 #8 Skrevet 15. november 2007 Jeg leste dette i natt, og kjente at jeg fikk lyst til å sende blomster, hekle ullteppe til dere, lage kakao, snkake med deg og dere, klemme, lage te... lage rødvinsfondue og legge dere på sofaen alle mann under hvert deres ullteppe og fyre i peisen..... Men hva kan man gjøre da - ikke en dritt. Men en klem kan jeg sende, sånn skriftlig i alle fall! God klem til deg og dere fra
Maud Skrevet 15. november 2007 #9 Skrevet 15. november 2007 Uff, det høres ut som om dere har fått deres porsjon for lang tid fremover. Kjenner igjen dritgreis behov for å gjøre noe, men får nøye med med varme tanker og en virtuell klem jeg også. Gleder meg til å se deg i morgen forresten, forhåndsreklamen er god :-D
Plutseliten :) Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Vil også sende en oppmuntringsklem og mange tanker til dere og de som er rammet av sykdom og ulykker. Så godt de har dere som kan avlaste litt med barna i denne tiden. Skjønner det er slitsomt med egne syke barn og lite forståelse på jobben i tillegg. Jeg synes også at det ofte kommer mange leie ting på en gang. Håper dere får litt roligere dager fremover,og tid til å ta vare på hverandre. Varme klemmer fra
Karomamma Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 Jeg vil også sende en klem til deg!! Og så kan du få en i morra også! Dette var kjipt å lese, Reveenka. Skjønner at det er mye å fordøye på en gang. Fint at du finner tid til hyggelige ting for deg selv også, midt oppi alt Bra for oss at du kommer og kaster glans over middagen i morra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå