lolitalempica Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Lurer på hvor mye melk junior trenger til ett måltid. Eg har pumpa melk, som eg har fryst. Han ska vær heime med Pappaen og eg lure på kor mykje han trenge å tine.... Jaggu mye å lure på... Hehe...
trollet66 Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Hvor gammelt er barnet og hvor lenge skal du være borte?? Regelen er at de skal ha 150ml pr kg i døgnet. SÅ må du jo tenke over hvor ofte han spiser , og ut i fra det finner du omtrent mengden han spiser til hvert måltid. Når du gir flaske så spiser barna ofte mer enn av puppen, bare så det er sagt! Snuppa mi liker å spise ca hver 2. time på dagen, med unntak av en lengre intervall. Jeg pleier å lage klart ett eller to måltider på ca 120-150ml og så har jeg et halvt måltid i bakhånd... I tillegg har jeg i frysen Jeg fryser mye i slike poser som _Dr. Browns, chicco og Avent har. Der har du ferdige porsjoner som ler seg raskt tine i lunkent vann dersom det kniper..... Dumt å tine for mye melk, for det kan jo ikke fryses igjen.... Jeg liker å sette frem en del fersk melk, og så får han ha frossen i bakhånd.
lolitalempica Skrevet 15. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2007 Tusen takk for svar:) E bare snakk om at eg ska vær borte noen timer, for evt trening og lignende.
Trine F Skrevet 16. november 2007 #4 Skrevet 16. november 2007 De sier: Barn yngre enn 4 mnd: 10% av kroppsvekten pr. døgn, delt på antall måltider pr. døgn = mengde pr måltid (så må dere legge til litt ekstra, da de drikker mere fra flaske enn fra puppen, ca 60 ml ekstra kanskje?. Barn over 4 mnd. 15 %
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå