Gå til innhold

Flere med "håndrotssyndrom"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste ukene våknet om natten, av at hånden sovner, og jeg får liksom ikke liv i den igjen. Noen ganger får jeg en fryktelig smerte i hånden, og jeg får en brennende følelse i den (kun høyre hånd). Det eneste som hjelper, er at jeg står opp av sengen en stund, da kommer følelsen tilbake. Har vært litt bekymret for dette, da jeg ikke har hatt det på den måten før, at jeg ikke får liv i hånden når den sovnet. Stort sett, så er det lillefingeren, ringfingeren, og langfingeren som dovner bort, men noen ganger hele hånden.

Var hos kiropraktor idag, og spurte henne da, om det kunne komme av låsninger jeg har i ryggen. Hun mente da, at det var noe som kalles håndrotssyndrom (el fatalt tunnel etellerannet...). Dette var visst vanlig i svangerskap, og kom av hevelser i håndroten, som blokkerte for noen nerver, og ville forsvinne etter fødselen (er kun 22 uker nå).

Er det andre som opplever det samme som meg, og kanskje kan litt mere om dette?

Blir det verre, eller holder det seg slik som nå?

Alt vi skal dra på oss som gravide da gitt :P

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har sånn...carpal tunnell syndrom heter det tror jeg. Men jeg merker det best om dagen og ved at fingrene sovner eller låser seg. Har ikke hatt no særlig med smerter. Håper jeg slipper det. Har heller aldri våkna på natten med det. Jeg er 23 uker nå.

Skrevet

Det var det det hette ja ;)

Ja, håper du slipper det. Jeg våkner nesten hver natt av det Skikkelig plagsomt. Hånden blir iskald, og liksom død :/ Ekkelt...

Takk for svar :)

Skrevet

Hånden er iskald på mårran, men jeg våkner heldigvis ikke av det. Fysioterapauten jeg går til sa at jeg skulle unngå å sove på den armen. Men det er nesten umulig. :P

Skrevet

Selv ligger jeg mye på ryggen, og armen er ikke i klemme i det hele tatt. Alikevel sovner den :P

Men fikk beskjed om å ha "håndgymnastikk". Rotere på hånden, og bøye den frem, og tilbake - og liksom strekke den. Kanskje kan hjelpe for deg og?

Skrevet

ja sånn har jeg og hatt det i en uke nå... er litt over 22 uker nå..

Hadde det ikke med førstemann, så jeg er litt begymra hva det kom fra! Men om det er vanlig så kan jeg roe meg litt ned her!:)

Skikkelig plagsomt da!! Hvertfall når jeg våkner på natta!!

Annonse

Skrevet

jeg har ei rar historie.

jeg våkna ei natt. sikkert av at handa mi sov.. hadde i hvertfall lagt med hodet oppå handa. så når jeg våkna og så ned på puta brølte jeg.. seriøst, BRØLTE.

jeg så bare ei hand på puta, og i den trøtte tilstanden jeg var i greide jeg ikke registrere at det var mi ega hand.. høres jo helt sykt ut, men hadde ikke følelse i handa, så da registrerte vell ikke hjerna at det var min egen.. hehe:p gjett om det var en som kvapp

Skrevet

jepp, har det jeg også, riktignok ikke så ille. Tok det opp med jordmor, og hun har satt meg opp till akupunkturbehandling ut svangerskapet, men hun sa at det også skal gå an å få tak i skinner til å ha på hendene om natten, slik at en ikke klarer å bøye hånden/ligge med "knekk" på håndleddet når en sover.

Skrevet

Kommer visst av at du får litt vann i hendene, og når du da hovner opp, så blokkerer dette nervene i hånden...

Men du trenger ikke merke at du er kjempehoven i hånden av den grunn, iallfall gjør ikke jeg det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...