Gå til innhold

Har du opplevd skikkelig dårlig service på restaurant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en ganske spesiell opplevelse i Trondheim nylig.

Moren min og jeg gikk inn på en kinarestaurant i Kjøpmannsgata, og gav beskjed til damen som tok imot oss at vi ventet tre til om en halvtimes tid, og at vi altså var fem som skulle spise middag. Vi ble vist bord og satt oss. Det var helt folketomt og veldig kaldt der. Satt en stund og så i menyen, før vi bestilte kaffe. Spurte samtidig høflig om de hadde på noe varme, siden det var ganske kaldt, og hun pekte på en varmluftsovn i et hjørne. Så gikk hun. Jeg flyttet ovnen litt nærmere bordet vårt, og da jeg så at den bare sto på halv effekt, skrudde jeg den opp et par hakk. Da hun kom med kaffen, så hun at jeg hadde flyttet på ovnen, og gikk bort til den. Da hun så at jeg hadde skrudd opp varmen, slo hun den resolutt ned igjen. Jeg spurte, fremdeles høflig, om den ikke kunne få stå på litt høyere en stund, ettersom det var kaldt der. "Det er ikke kaldt", var svaret jeg fikk. Jeg svarte at jo, det var det, jeg frøs. "Nei, er ikke så kaldt", svarte hun igjen. "Jo", svarte jeg, "det er faktisk ganske ubehagelig å sitte her". "Du har lite klær!" var svaret jeg fikk, før hun skjøv ovnen tilbake i kroken og gikk. (Jeg hadde faktisk omslagsgenser i ull, men synes vel uansett ikke det var hennes sak...).

Det endte med at vi ringte de andre, betalte kaffen og gikk et annet sted for å spise middag.

Andre som har opplevd merkelig eller dårlig service?

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, flere ganger. Den kinan der er forresten aldri bra. Duger kun til take away :-)

Skrevet

JA!

Begynte med at de ikke hadde klarte å finne bestillingen vi hadde gjort på bord og hun som hadde bestilt, hadde i telefonen flere ganger presisert at det var den "tyvende" ettersom hun synes han sa 7. når han gjentok... (U)heldigvis fikk de ordnet bord til oss, ca 1time etter vi egentlig hadde bestilt til.

Etter å ha tittet i menyen, bestilte de fleste av oss en 3.retters, hvor forretten besto av mange småretter. Vi synes det var litt rart når de kom med mange små skåler og sa at det var hovedretten også, for vi hadde jo forstått det sånn at vi skulle først få forrett og så hovedrett, men brydde oss egentlig ikke noe mer om det, men vi ble litt skuffet, for det var litt lite mat å bli mett av.

Så satt vi og skravlet og regnet med at desserten som skulle være med ville komme etterhvert. Vi hadde satt og skravlet, uten egentlig å tenke over at klokka gikk, men når det hadde gått over 1time etter de hadde hentet tallerknene etter middagen, fikk vi spørsmål om vi ville ha dessert eller kaffe. Vi forklarte da at vi hadde bestilt en 3.retters hvor det skulle være inkludert og han som hadde spurt oss om vi ville ha mer (som var han samme som hadde tatt imot første bestillingen), så forvirret ut og sa han skulle høre med kokken for "han jobbet ikke der"!!??

Vi så han ropte noe til kokken (ikke på norsk, så vi skjønte ikke hva han sa) og vi antok at nå kom nok desserten snart. Etter en liten stund skjønte vi at det ikke kom noen dessert og at ingen hadde tenkt å fortelle oss at det ikke kom noe mer, så da sa vi til hovmesteren at nå ville vi ha regningen og at vi ikke hadde fått det vi hadde bestilt og nå var vi lei og ville gå. I stedet for å beklage å si at da hadde det nok skjedd en misforståelse og ordne dessert el, gikk han og snakket med kokken og kom tilbake med menyen og pekte et sted, på noe helt annet enn det vi hadde bestilt, og forklarte at dette hadde vi bestilt og det hadde vi fått... Da forklarte vi at det var nok ikke det vi hadde bestilt, men vi ville ha regningen for vi var lei. Vi fikk 10% avslag eller noe på regningen (og de hadde heldigvis tatt betalt for den retten vi hadde fått også...), men ga ikke 1krone i driks...

Når vi skulle hente jakkene våre, overhørte jeg to av servitørene snakke sammen "Hva gjør vi, de er 8stk og nekter og betale fordi de er misfornøyde med maten" og når hun skulle si hva som var galt, så var det i grunn det meste de var misfornøyde med... Videre hadde de klart å rote bort jakka til han før oss i jakkekøen...

Trenger vel ikke å si at dette er et sted jeg aldri kommer til å gå på igjen!

Skrevet

Synes det store flertall av norske spisesteder preges av dårlig service, jeg. Tenk så fint om kulturimporten vår fra USA kunne inkludere litt av servicemindednessen.

Skrevet

Jeg må ta en motsatt historie...

Vi var på en indisk restaurant..jeg,kjæresten og en kompis.

Jeg og kjæresten min bestilte no kylling greier som smakte helt pyton..det var ikke noe galt med maten,bare det at jeg overhodet ikke likte det...

Kompisen bestilte biff m tilbehør..

Så kommer da servitøren og spurte om maten smakte...da er jeg (u)høflig(?) å sier nei.........

Forklarte han som det var....

Det skulle han ordne...jeg skulle få ny mat,hentet menyen og jeg fikk velge hva det skulle være...safet med biffen som kompisen min hadde kjøpt..og det smakte!!! :)

Syns det var kjempe service...hadde ikke forventet å få ny mat altså..

Kjæresten min ble litt flau..han syns jeg er for rett ut til tider...men jeg måtte bare være ærlig.. :))

Skrevet

Flere ganger, og det på de mest populære stedene også *grøss*

Ene gangen bestilte vi pastaskruer med kjøttsaus til snuppa på et pastasted. Fikk servert en skål med pastaskruer uten noe som helst. Gubben poengterte at vi hadde bestilt med kjøttsaus, hvorpå hun bak kassen sa "nei" og "tilbød" en flaske ketsjup å gjøre det mer spiselig med. Til datteren vår på knapt 2 år. Jepp - skikkelig bra middag! Ingen form for unnskyldninger eller åpenhet for at de faktisk kunne ha gjort en feil. Ikke et smil en gang. Arg!

Andre gangen hadde jeg bestilt stekt ørret m grønnsaker til snuppa. Fikk omsider fisken og skal dele den opp slik at hun kan spise den selv. Ser at fisken ikke er helt gjennomstekt og sier til serivtrise at "tror ikek denne er helt ferdig stekt". Hun tar den til kjøkkenet og kommer ei stund tilbake med tallerkenen (den samme) og sier at "kokken sa at det skal være sånn". Jeg blir sjokkert i trynet (hallo; hvis jeg, JEG - KUNDEN, mente den "skulle være sånn" hadde jeg ikke klagd????) noe hun tydeligvis merker og synker litt sammen før hun sier "ehm, jeg skal spørre om ikke han kan steke den litt til, jeg" og går. JO takk! Snuppa på 2 ble nok en gang tapern :o((( Fikk samme dag også feil rett til en av oss voksne, men da orket jeg ikke klage. Smakte jo greit altså :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...