Gå til innhold

Sindre, synes dere det er et pinglete navn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skjønner litt hva mannen din mener, men jeg liker navnet veldig godt. Mener å huske at jeg ble kjapt nedstemt da jeg foreslo det sist... Det finnes mer maskuline navn, og det finnes mer pinglete navn. Håper mannen din innser at dette er et tidløst og fint navn, ikke så veldig pinglete!

Annonse

Har kjent tre ved navn Sindre i mitt liv... Ene var en kjekk og sporty liten gutt - en tøffing. Andre var en kjekk, men nerdete gutt som i dag er mangemillionær... Luringen! Tredje og siste var oppadgående barsk type - absolutt ingen pingle. Bare positive assosiasjoner med navnet altså - for min del. Kjekt navn på en kjekk gutt :-)

Sindre: Betydning: Gnistrende

Forklaring: Guttenavnet kommer fra Sindri, som er et norrønt navn som er utledet av ordet "sindra", som betyr "gnistre".

Sondre: Betydning: Fredlig svømmer/svømme i fred

Forklaring: Guttenavnet kommer fra det norrøne navnet Sundri som har en usikker betydning, men som kan bestå av to ord som betyr "svømme" og "fred".

takk for svar alle sammen! Klarte ikke å overtale gubben, så vi falt tilbake til det navnet vi hadde i tankene før fødselen!

stakkars unge som må vokse opp med så vinglete foreldre :)

Det viktigste er jo at ungen slipper å bli kalt anonym til han er 18 og kan bestemme navn selv :)

Annonse

Synes ikke Sindre er noe machonavn akuratt, men heller ikke pinglete. Synes det er et fint navn som passer både på en søt liten baby, en tenåringsgutt og en voksen mann.

Den yngste fetteren min (tenåring nå) heter Sindre. Han driver med Taekwondo, og er definitivt ikke pinglete:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...