Gå til innhold

Sykemeldt uten fast jobb:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peiling??

Jeg er hjelpepleier og gravid i 20. uke, har jobbet siden mars i år. jobber på sykehjem. Det eneste jeg har fast er en 3hver helg (ca 11%) stilling, utenom dette er jeg tilkallingsvikar ved et annet sykehjem. de siste ukene har jeg hatt store smerter neders i ryggen når jeg har vært på jobb, var til legen idag og han sa at det mest sannsynlig er bekkenløsning:( fikk 50%sykemelding, men ikke mer fordi jeg kan klare å jobbe noen kvelder.

MEN??!!

-har jeg noen rett på sykepenger?

jeg kan jo ikke gå å vente på at det blir ledige kveldsvakter, når det hele tida stort sett bare er dagvakter de ringer å spør om (dagene er et helsike i forhold til kveldene!). dette begynner å gå utover økonomien, og jeg føler det er veldig slitsomt å hele tida gå å tenke på om jeg greier å betale regningene neste måned.

hjelp meg noen!!!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEI. ser det er en stund siden du skrev inn,men jeg gir deg et råd ,ring trygdekontoret ganske kjapt,dei vet hva du må gjøre og hva du har krav på.gjør det fort før det er for seint!!!

Skrevet

Du har rett på penger for 50 sykemelding. Du leverer sykemelding til arbeidsgiver. De betaler de 16 første dagene, så er det NAV som betaler med utgangspunkt i et gjennomsnitt av alt du har tjent de fire siste mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...