Gå til innhold

Når kjenne liv i magen?

Anbefalte innlegg

Heisann, hvem kjenner liv i magen og hvor langt er dere på vei?

Dette er min første graviditet og jeg er nå i uke 18 (17+1) ! Når bør jeg begynne å kjenne liv .. er det ca i uke 20 ? Og når vi først kjenner liv er det vanlig å kjenne det daglig ? Gleder meg veldig til å kjenne barnet bevege seg for aller første gang... ;0))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10909088-n%C3%A5r-kjenne-liv-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mine to første svangerskap kjente jeg liv fra uke 12-13, men nå kjente jeg ingenting før jeg var godt i uti uke 16, og det er bare litt og ikke hver dag...

Trodde morkaka var foranliggende denne gangen (da tar det litt lengre tid før man kjenner noe) men på ul viste det seg at den lå bak...:-)

Er nå i uke 20 og kjenner liv, men ikke så sterkt og ofte som mine to første...

Det er en deilig og rar følelse å kjenne at det beveger seg i magen:-)

heisann;)

jeg er 21 uker på vei;)å kjente svake spark fra uke 19;);)å kjent de hver dag siden, men sparkene kjennes nestn bare på kveldstid:)er vell da hun er turbo:)Veldig fantastisk opplevelse:)Beskrivelsene jeg har fått av andre, om hvordan det skal kjennes ut er ikke lik sparkene jeg kjenner, så alle er forskjellige:)Til meg kjennes det ut som hun napper tak i noe innvendig hehe, vanskelig å forklare:)

Jeg kjente at det var noe på gang ganske tidlig, men var ikke sikker.. kunne jo bare være en hoppende tarm..Men etter en treningsøkt i uke 17, da jeg la meg den kvelden.. ja da snakker vi spark eller slag. Samboer'n kjente den lille godt. Siden da har det vært daglig. Adhd?

Storesøskenene har også kjent lillebrors tilstedeværelse, og på ul kunne vi godt se sparkene på skjermen tydelig på magen samtidig;)

Det var tidlig å se det utenpå ennå sa jordmor, men jeg har ikke så stor mage (ennå!!!), så da gjorde det vist saken enklere!

Ligger langt nede, så jeg har nok en kommende håndballspiller eller headbanger i magen;)

Uansett, kjempemoro... (Pipa får vel en annen lyd når det begynner å gå hardt utover ribbeina...hehe)

Annonse

Har kjent bobler siden slutten av uke 13..Har ikke vært regelmessig da..forrige fredag tror jeg det første sparket kom, fikk i alle fall en skikkelig styver i siden utpå kvelden, og da hadde jeg kjent en del bobler i forveien.. Er i uke 19 i dag (18+5)

2 gang for meg, men det er over sju år siden sist. Kjente bevegelse på dagen da jeg var 16 fulle uker og samboer kjente det såvidt akkurat en uke senere. Har vært på ultralyd og fått justert termin, så det var egentlig 17 fulle uker og 18 når han kjente det. Nå kjenner jeg det daglig, men veldig forskjellig aktivitetsnivå i løpet av en dag. Har mange kynnere, og han sparker godt etter at magen har vært hard. Da har det vel vært trangt for ham :-( så han må protestere litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...