Gå til innhold

Emil er født:))) (ikke planlagt keisersnitt)

Anbefalte innlegg

Puhhh.... endelig overskudd til å sette meg ned å skrive litt:)

Vannet gikk kl 2115 man 5 nov, så vi ringte føden, og de ba oss komme til kontroll tirs morgen kl 0800. Natt til 6 nov hadde jeg rier (ikke veldig sterke men nok til å våkne av dem) hver time - så ikke hyppig. Å dusje med rier tirs morgen var ikke godt, men gikk på et vis. Vagga ned i bilen og stabla meg inn på sykehuset. Hun sjekket ikke åpning vaginalt, men målte rier og Emils hjerteslag. Hun sendt oss hjem - for hun sa: "så lenge du kan prate mens du har rier er de ikke så effektive". Jeg var ganske enig med henne. Vel hjemme kl 1045 tok jeg en dusj, satte meg på do (der jeg bæsja, tissa og spydde!!!) la jeg meg i senga med varmeflaske - riene hadde tiltatt i styrke på veien hjem fra sykehuset. kl 1100 var riene veldig vonde, og vi begynte å ta tiden - noe vi synes var veldig vanskelig - kl 1130 hadde jeg så vondt, at jeg måtte puste og uffe meg gjennom dem. vi ringte føden og de ba oss komme ned igjen. Jeg tenkte bare: "åssen i huleste skal jeg klare å komme meg ned i bilen og komme meg til sykehuset????". Nå var riene vonde!!! MÅtte stoppe å stå krokbøyd flere ganger på vei til bilen!

kl 1200 var vi tilbake på sykehuset - de målte åpningen til å være 4-5 cm. Yes, tenkte jeg, her blir det fødsel snart..... men den gang ei:( Heldigvis ba jeg om epidural som jeg fikk etter bare 20 min. Riene ble vondere, men i løpet av dagen åpnet det seg ikke mer enn til 8 cm. Når kl var 2000 på kvelden kan du si jeg var sliten!!!!! Jordmor kommanderte meg opp i vuggende stilling i prekestolen og opp i en saccosekk i mageleie.....herregud, kunne ikke den ungen se å komme!!!???? En erfaren jordmor kom for å kjenne, og konstaterte fort at hode sto feil. Legen og overlegen kom også, og tok ultralyd - de konstaterte dobbel feilstilling!!! Jeg var så sliten og ute av meg! Legen tok da besluttning om keisersnitt ca kl 2200 - da var jeg så lei, nervøs og glad at jeg begynte å strigråte!!! :)

Emil kom til verden kl 2255:))))

Han var så våken og fin når han kom - verdens største øyeblikk å se han for første gang!!!!

Måtte være på sykehuset i 6 døgn pga infeksjon hos meg! Jeg var veldig lei meg og nedstemt på sykehuset....lite søvn på grunn av bråk og nattmating, gjorde at jeg ble nesten GAL!!! Tror faktisk jeg var eller kanskje er i ferd med å utvikle fødselsdepresjon! I dag er faktisk første dag med ordentlig overskudd - har sovet opp til flere timer i natt/formiddag!!!

Så et tips - sov så mye du kan, du trenger det!!

Det er så mange følelser og tanker som surrer rundt!

Lang tung fødsel + langt opphold på sykehuset til tross, det var jo så inderlig verdt det:)))) Verdens skjønneste gutt!!!!!!!!!

Han var 3752 g og 50 cm lang

Elsker deg over alt lille Emil:)))

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...