Gå til innhold

Bekkenløsning så tidlig?!

Anbefalte innlegg

Er bare 15 uker på vei, men har den siste uken hatt smerter i lyskene og bekken(?) (mensen-lignende smerter i underlivet og en slags dragning i baken liksom...vanskelig å forklare!!) Samme med korsryggen (sånne smerter man ofte får hvis man er sliten i ryggen...). Noen som vet hva dette kan være? Begynnende bekkenløsning??:/ Alle på jobben sier det er alt for tidlig til at det kan være det...? Er samtidig fryktelig sliten for tiden... bare sover etter jobb!!! Og når jeg ER på jobb (helsevesenet) kjennes alt som et SLIT pga stressnivået+det fysiske arbeidet... Blir nesten kvalm bare av tanken, hver morgen når jeg våkner! Flere med samme erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10908455-bekkenl%C3%B8sning-s%C3%A5-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Vet ikke helt om eg kan svare deg på akkuart dette.. men eg sliter me akkuart det samme... e i min 15 uke no... å har faktisk hatt d i 4 uker kanskje... d begynte forsiktig, men no øker d bare på for hver eneste gang eg belaster ryggen å bekkenet... tror man kan få bekkenløsning tidlig... d har jo med belastning på bekkenet og korsryggen... å då trenger d jo ikke nødvendigvis være noe med å få stir babymage osv... noen får d då, og andre får d tidlig... å noen får d jo ikke nesten i d hele tatt... men eg blir litt irritert på sånne som sier at det kan jo umulig være bekkenløsning... for hvis de hadde kjent smertene, så hadde de kanskje tenkt seg om før de pratet... men ska til legen neste uke... å hvis d ikke e blitt bedre til då, så må eg faktisk få sykemelding eller gå til sånn fysioterapi eller noe slags behandling... kan jo ødelegge ryggen hvis man ikke e forsiktig... hjalp d litt?

I mine to tidligere svangerskap har smertene i korsrygg og bekken kommet før uke 10. I dette kom de enda tidligere. Jeg har alltid tatt mine forholdsregler når dette har kommet, og har faktisk sluppet unna det verste. Har hatt smerter hele tiden under svangerskapene (også nå), og på slutten har det vært ille. Men med litt tilrettelegging kan det gå bra. Har ikke fått behandling for det, har på en måte behandlet meg selv. Veldig forskjellig hva leger/jordmødre sier om dette. Mange sier at bekkenløsning er vanlig, det må vi bare tåle. Mens andre sender deg til fysio eller bassengtrening ved første antydning. Ikke alle vil si at du har bekkenløsning heller. Første gang for meg kom som sagt smertene i uke 8/9, men først i uke 37 fikk jeg høre jeg hadde bekkenløsning (etter mange lange mnd med kamp for å få behandling). Fikk ikke det da, og har ikke fått det siden heller..

=)

takk for den bruden 07... herlighet... e helt enig... men d lover jo dårlig for meg då... erk...tror kansje d ikke e noen vei tilbake me dette nei... jaja...får håpe legen min e forståelsesfull då.. e ikke så lenge siden eg fikk han, så e litt spent på akkurat d... va forresten eg som skrev innlegg nr to her...

Skal begynne med akupunktur mot smertene nå. Vet jo ikke om det er bekkenløsning eller ikke, men det er uansett vondt..Akupunktur skal visst hjelpe godt mot slike smerter, og de fleste jordmødrene har tatt ekstra utdannelse innenfor akupunktur nå..

Annonse

Hei.

Jeg er i uke 16 nå. Begynte med bekkensmerter rundt uke 8. Kjente det igjen fra forrige svangerskap. Begynte hos fysioterapaut med en gang. Det anbefales å begynne med en gang du kjenner smertene. Få legen din til å skrive ut en rekvisisjon. Hvis han skriver "bekkenløsning med gangvansker" på henvisnigen dekker trygdekontoret behandlingene. Jeg er nå neste helt fin. Går en gang i uka bare for å holde det vedlike.

Sjansen for å få mindre problemer senere i svangerskapet og ikke minst etterpå avhenger av hvor tidlig du begynner treningen.

Jobber selv i helsevesenet og vet hvor tungt å slitsomt det kan være. dagene går litt enklere nå rbekkenet vil være med på det du gjør...

hei hei..

har de samme plagene, å min lege sir d e symptomer på bekkenløsning. han sir d e pga alle hormonan, å at d kan bli bedre men det kan åsså bli bedre. nå vurdere de sykemelde mæi litt så æ ikke sliter mæi helt ut, jobber i bhg på småbarnsavdeling og på sykehjem. er mye sliten og akkurat som om det forverrer seg litt når d e kalt... e det flere som opplever det samme m smertene i forbinnelse m kulde?

Hei. Ja det er nok mulig å få bekkenløsning så tidlig dessverre:-( I mitt første svangerskap fikk jeg det rundt midtveis ca uke 20. Men jeg ble veldig oppmerksom på hvordan jeg sto (tyngden på begge føttene), gikk ut og inn i bilen ( sett deg på setet først, så svinger du føttene samtidig inn eller ut)og hvordan jeg lå i sengen( legg en pute mellom knærne når du ligger på siden). Når jeg tenkte på hvordan jeg gjorde ting og gjorde det rett, stabiliserte det seg til meg:-) I mitt andre svangerskap hadde jeg ikke bekkenløsning og nå i mitt tredje får vi jo bare se da:-) Har bekjentskaper som har endt opp på krykker og rullestol så tidlig som i 3 mnd :-( så det kan gå fort med plager av dette. Er du sliten og klar, ja legg deg til å sov, dere trenger det :-) ingenting å få dårlig samvittighet for :-) Det er mye som skjer med kroppen vår og ingen er vi like. Noen trenger mye og noen lite søvn, vi må nok bare akseptere det:-) Lykke til videre, men lytt til kroppen din:-) :-)

Jada, skriver under på det som er sagt over her. Fullt mulig å få bekkenplager tidlig i svangerskapet. Jeg begynner å kjenne til det nå, og er 14+2. Begynte ikke like tidlig sist, men startet på samme måte. Må gå med korte skritt, og ha beina samlet når jeg skal løfte dem, f.eks oppi senga osv... Ikke overse disse tegnene - da kan du bli unødig plaget. Det er bare DU som vet hvordan det kjennes, og ingen andre kan komme å fortelle at du ikke kan få det nå, men om 7 uker.

heisann!!!! høres ut som begynnende bekkenløsning... hør med legen din hva han sier... eg fikk det i uke 12 og kjenner flere som har fått tidlig... ble sykemeldt 50% og er no i uke 22.. er fortsatt sykemeldt 50%.. kommer nok ikke tilbake på 100% før etter permisjon.... er mye bedre no etter eg får slappe av noen timer på dagen.. no jobber eg bare 4timer dag... er viktig å passe på kroppen din... og du kommer til å slite med det lenge vist du får bekkenløsning:-(

lykke til:-)

anette_21

De mens lignende smertene høres mer ut som ligamentene som strekker seg.

Jeg hadde bekkeløsning fra uke 21 sist. Dert kjennes inne i låret/rompeballen, midt foran i skam benet og har sablavondt i halebenet.

Kjente de første symptomene denne gangen i uke 6, men ble ikke plaget av smertene før i uke 12.

Er nå 15 uker å sykemeldt fra jobben min som sykepleier.

Må styre unna harde gulv som betong på kjøpesenter, asfalt og harde stoler. Hvis jeg må gå på det eller sitte på harde stoler så får jeg kjempe vondt og har store problemer med å sove om natten pga smerter.

Men premien i Mai er verdt alt slitet!

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...