Gå til innhold

Første kontroll:) Noen andre?


sjara

Anbefalte innlegg

Da har jeg nettopp vært hos legen, og ja, det er ingen tvil. Jeg er virkelig gravid:) Hadde hatt to positive tester her hjemme først, men greit å få det bekreftet hos legen. Så nå har jeg tatt blodtrykk, blodprøver, celleprøve og veid meg. Legen kjente ogå på livmoren, og det var tydelig at den hadde vokst. Alt var bra:) Har bestemt oss for å ta en tidlig ultralyd bare for å sjekke at alt er bra. Etter det er det ikke ny sjekk før i januar. Dette blir spennende:) Har også signert årsabonnemenet med et senter som har både treningsstudio, fysioterapeuter, akupunktører, osv. Skal få et eget treningsprogram og oppfølging under graviditeten, og hvis jeg får problemer er det kompetane tilgjengelig på senteret. Tror i hvert fall jeg nå har forberedt meg på best mulig måte:) Jeg er forresten syv fullgåtte uker førstkommende lørdag og har termin 8. juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Sjara! :)

Vet ikke om du husker meg, men vi hadde såvidt litt kontakt på et innlegg på BliGravid. Het ~~¤ venter på spire ¤~~ da...:)

Jeg testet positivt på lørdag, så da havna jeg på 1. trimester jeg også, etter bare én pp!

Har ikke vært til første kontroll hos legen, men skulle gjerne vært det!

Var innom legesenteret mandag, for å ta en test der også. (Føltes så uvirkelig at jeg skulle være gravid allerede, så måtte få det bekreftet)

Men der var jeg bare i kontakt med de sure kjerringene i resepsjonen og på laben. Skjønner ikke at sånne folk kan jobbe med mennesker! Ikke noe smil og gratulerer der akkurat!!

Jeg fikk time først 10. desember! Det er lenge til!!

Men jeg ba om å få tatt en blodprøve for å sjekke for toxoplasmose, siden jeg jobber på dyreklinikk. Får svar på fredag, og da skal jeg be om å få en tidligere time hos legen, uavhengig av prøvesvaret. Det er jo så mye jeg lurer på!!

I dag var jeg innom biblioteket og lånte noen svangerskapsbøker + at jeg stakk innom narvesen og kjøpte Gravid. Så nå skal jeg lage meg kveldsmat og kose meg med lesestoffet:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en trivelig kveld!

Jeg for min del lurer veldig på når jeg skal ta kontakt med legen. Har testet positivt tre ganger siden i går ettermiddag, og er i såfall snart 5 uker på vei. Når er man på kontroll første gang? Skal jeg vente med å ringe legen min til at jeg er kommet lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å ringe legesenteret så vet de når sånn ca du skal ha time.. :) Da jeg ble gravid med lillemann var jeg på kontroll i uke 5 allerede, så var vel tidlig tenker jeg, men kjekt var det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut på lørdag at jeg var gravid, etter tre tester.. Men klarer likevel ikke helt slå meg til ro med at det er sant. Dette tiltross for at det ikke mangler på morgenkvalmen, og trettheten. Jeg har kontaktet legen og skal på time neste uke, mulig dette er litt tidlig siden jeg er i 5+2, men må bare få det bekreftet (evt avkreftet) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei spire i magen! Ja, jeg husker deg. Så koselig at du også har testet positivt:) Så trist at du hadde en dårlig opplevelse hos legen. Jeg var fornøyd med måten jeg ble mottatt på. Ingen gratulasjoner hos de i skranken, men smil. De gratulerte imidlertid da jeg ringte og bestilte time. Legen min syntes det var veldig koselig og gratulerte. Hun informerte masse og ga meg en bok med mase info. Jeg tok tester (hiv og det andre obligatoriske), toxoplasmose, celleprøve, osv. Jeg har også kjøpt bladet Gravid, hehe. I tillegg har jeg kalenderen fra GUllsmokken, hvor det står uke for uke. Så hver uke titter vi på den - jeg og samboeren min - når vi legger oss for å se hva som har skjedd og hva som kommer til å skje med nurket uken som kommer. Vi gleder oss veldig! Håper alt står bra til med deg ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...