Gå til innhold

Noen som har lyst å sammenligne resultater av hormonprøver..?

Anbefalte innlegg

Jeg fant denne greie oversikten til normalverdier for hormoner i syklusen:

http://www.snartgravid.com/index.php/Diverse/Fertilitets-hormoner.html

Mit t progestronnivå var på 21 på dag 23, det syntes jeg var lite mtp at normalverdien er 25-100! Men hun jeg pratet med på gyn sa at jeg ikke var utenfor normalverdiene.

Jeg skal definitivt kjøpe progesta care-kremen! Noen som bruker den?

Noen andre som har tatt blodprøver for å sjekke hormonene? Lyst å sammenligne resultater?

Fortsetter under...

Jeg skal få svaret på min prøve i morgen. Den ble tatt på syklusdag 21. Er usikker på om el var på dag 14,15 eller 16 fordi tempene mine var litt lave, men el-testen slo ut på dag 14.

Vet du når du hadde el? Hvis el var litt seint så kan det jo være derfor progesteronverdien var litt lav.

Venter i spenning til imorgen.

Jeg tok en på syklusdag 20, og en på syklusdag 23 og en på dag 3.

På dag 20 var østradiolen min på 0,42, (norm 0,30-0,75) og på dag 23 var den 0,12 (norm er 0,11 - 0,22).

Men progesteron på 21 på dag 23 syntes jeg var veldig lavt! Spes når norm er 25-100!

Du får ha lykke til med prøvesvarene dine! :) Hvilke hormon har du sjekket? Håper du får gode tilbakemeldinger! :)

Hei igjen. Jeg har bare målt progesteron denne gangen fordi jeg går på enkel pergokur. Jeg ble veldig overrasket over svaret idag faktisk. Progesteron ble målt til 113,4 på dag 21 så det er jo kjempefint. Det betyr heldigvis at jeg har hatt el.

Har tatt hormonprøver på dag 3 tidligere og de var helt normale. Fikk aldri noe svar på verdiene den gangen.

Nå må jeg vente et par dager til før jeg får svar på om vi lyktes denne gangen. Etter 2 år med prøving er det jammen på tide.

Hmm.. Kanskje du skulle ringt å bedt dem sende deg prøveresultatene?

Jeg hadde forøvrig

Folikkelfase:

TSH 1,38

Østradiol 0,12 (norm 0,11-0,22)

FSH 10 (norm 1-12)

LH 4 (norm 1-12)

Prolaktin 269

Lutealfase:

Progesteron 21 (norm 25-100)

TSH 1,22

Østradiol 0,42 (norm 0,30-0,75)

Men de normalverdiene jeg fant her er ikke nødvendigvis helt riktige, det kan variere litt fra plass til plass. Som f.eks. ved det sykehuset jeg tok prøvene var norm for progesteron 8-90.

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...