Gå til innhold

Hjelp! Baby vil ikke spise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 3mnd spiser bare mindre og mindre. Det kan gå opp til 6timer mellom hvert måltid og når han da spiser så spiser han bare en pupp. Før har han alltid tømt begge puppene med 3timers mellomrom natt og dag. Nå bare skriker han og blir kjempesint hvis jeg prøver å gi han den andre puppen. Blir så frustrert. Virker som han bare vil ha fred til å sove. Han kan sove nesten hele døgnet enda. Melkeproduksjonen min har gått drastisk ned. De første dagene måtte jeg pumpe meg pga brystspreng, men nå er puppene slappe hele tiden. Han er i strålende humør og virker slett ikke sulten når han er våken. Vil rett og slett ikke ha pupp, flaske vil han ihvertfall ikke ha, har prøvd å pumpe meg å gi han på flaske. Noen med lignende erfaring. Er så redd for at han får i seg alt for lite mat, merker at bleiene er veldig tørre også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt på denne, sliter med noe ac det samme... Lillepus vil helst bare sove og sove ho. Må vekke ho på dagtid for å få nok mat i ho. Men deilig at ho sover 10 timer natt da. Ho e 3,5 mnd. Men ho e blid og fornøyd når ho e våken da. Og vektøkninga e fin trur æ. Skal på 4 mnd kontroll neste uke. Men ho e god og rund med dobbelhake og bollekinn. Smilehull på håndledd og bak på stumpen sin. Masse valker på lårene, så æ e egentlig ikke så veldig bekymret.

Men du kan jo høre med helsestasjonen om å få kom å veie utenom de faste kontrollene. Det gjorde æ da lillesnuppa va mindre. Slet litt med åå kom igang med amminga og var bekymra, så de første 5 ukene var vi på veiing hver uke.

Skrevet

Det er mulig det er ingenting å bekymre seg over, og det KAN være noe man må ta øyeblikkelig handling med! Det er vanskelig for meg som ammehjelper å si "hva som er i veien". Hvor mange ganger diet han i går? I dag? Hvor mange bleier måtte du skifte? (om brystet er slapt betyr det lite, forresten!) Hvilke holdepunkter har du på at melkeproduksjonen faktisk har gått ned? Pumper du?

Men, gå til helsestasjonen i morgen, sånn omtrent før du skal amme, vei barnet med klær og bleie på før amming, amm, og vei igjen. Da ser du hvor mye du har. Snakk med hs om hva som skjer og spør om du bør gå videre til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...