Min *lille* prins*er stor* Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 hehe, lager det nå har ikke noe oppskrift, bare skjerer kjøttpølser i biter, lager toro spagetti saus, og koker pasta, blander alt og har det i en ildfast form med ost på toppen, alt er ferdig stekt/ kokt så da er det bare å ha det i ovnen til osten smelter
Gjest Skrevet 14. november 2007 #3 Skrevet 14. november 2007 Denne er enkel og grei. Jeg bruker ofte vanlige kjøttpølser i stedet for chilipølser: Chilipølser på makaroniseng Ingredienser: 8 stk. chilipølse 3 dl makaroni (8 dl kokt makaroni) 3 stk. egg 1 stk. purre i tynne ringer 3 dl revet hvitost ca. 1 ts salt ca. ¼ ts pepper Fremgangsmåte: Bland kokt makaroni med egg, purre og mesteparten av osten. Tilsett salt og pepper. Ha blandingen i en ildfast form og legg i skiver av chilipølse. Dryss resten av osten på toppen. Sett formen midt i ovnen ved 225 °C og stek i 15-20 minutter, til formen er gjennomvarm og retten er gyllen.
rødhette* Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Pølsegrateng lager jeg av toro sin pakke. Men har oppskrift på noe som heter pølse under lokk, som er knallgodt: Smør en ildfast form. Skjær pølser i biter, og dekk bunnen av formen med de. Hell over en blanding av 1 dl tomatpuré og 1 dl vann, som er tilsatt litt salt, og evt bittelitt sennep hvis du ønsker det. Lag potetmos sånn som det står på pakken, og legg som et lokk over. Ha over revet ost. Stekes på 225 gr i ca 30 min. Serveres med frisk salat til.
flypapir Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Jeg pleier å lage en pølsegrateng med hjemmelaget potetstappe som både mannen og tulla er glade i! Du lager først den hjemmelagde potetstappa som du legger i bunn av en ildfast form. Så steker du 1/4løk og har oppå stappa. Så tar du sterkte pølsebiter (kjøttpølse). Deretter legger du ett lag med tomater i skiver, og ost på toppen... Ca 10min i ovnen (til osten har smeltet).
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 14. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2007 min *lille* prins - sendte deg pm, men utolmodig som jeg er tenkte jeg at du hadde bedre ting å gjøre enn å sitte her... da blir det no pølsegreier til middag ) tusen takk!
Gjest Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Min pølsegrateng: til 2 personer... 2 porsjoner makaroni 400 g pølse 1/4 pakke med amerikansk grønnsaksblanding (erter, gulrot og mais) 5 dl hvitsaus 2 eggehviter strøkavring eller ost Kok makaroni, grønnsaker og hvitsaus hver for seg. Visp 2 eggehviter inn i hvitsausen. Skjær pølsen i små terninger Tilsett alle ingrediensene til hvitsausen Ha i ildfast form Ha strøkavring eller ost oppå. 10 min på 200 grader
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 var nok på kjøkkenet og lagde pølsegrateng:D
Gjest Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 jeg steker kjøttpølser i biter .. purreløk gullerøtter lager hjemmelagd hvitsaus , koker makaroni. blander alt i sausen og legger det i ei ildfastform. strør ost på toppen... nyyyyydelig .. alle i vennegjengen elsker denne retten :-)))
Isilra Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 "pølsegryta" jeg lager er: Lag hvit saus, ha i endel gulost, pizzakrydder, aromat og peppermix (eller annet krydder - men pizzakrydder MÅ du ha ) og røkte kjøttpølser. Kok makaroni ved siden av. Er kjempegodt!
matal Skrevet 14. november 2007 #11 Skrevet 14. november 2007 En pakke fløtegratinerte poteter i en ildfast form. Skjær opp røkte pølser som du legger oppå. Deretter tomater. Rasp litt ost på toppen. Stekes på 200 grader. Serveres med rundstykker. Kempegodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå