Gå til innhold

Hvilken uke var dere i da dere klarte å kjenne livmora for første gang? u/t


Januarbaby2014

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er i 2 tri, men stakk innom 1 tri. jeg tror jeg kjente den fra uke 16, men jordmora kjente den laaaaaaaaaaangt inni i uke 15. nå er jeg i uke 20+3. den synes kjempe godt når jeg ligger, spesielt om morgnen. den er så vidt over navlen. men magen er fremdeles kjempe liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap kjente jeg den såvidt i uke 11. Jeg er veldig kort i livet og den kom derfor raskt opp av bekkenet. Det kommer litt an på kroppsfasogen hvor tidlig man kan kjenne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den godt nå, den stopper ca 3-4 cm over skambenet! Jeg tror at jeg er i uke 9... kan jeg vær lenger på vei?

Er forresten gravid for andre gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje et veldig dumt spm.. men hvordan kjenner dere livmoren? jeg er 11+3 nå og har lest at livmoren i denne uken og neste vil kunne kjennes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo var til legen i dag for å prøve om vi kunne høre hjerteslag. Og jo da: Der hamret det jammen meg avgårde i et salig tempo! Fastlegen min er veldig snill og har sagt at jeg kan komme innom når jeg måtte lure på noe, Veldig betryggende.

 

Så til saken: Hun kjente etter i nederste mageregion (rett over trusekanten), og sa at livmoren hadde kommet opp til dit. Jeg kjente selv. og kjente at noe var litt hardere når jeg trykket ganske hardt. Ble litt betenkt over at legen klemte såpass kraftig, men hun sa at fosteret ligger veldig gdt beskyttet. Jeg er forresten 13+4 i dag.

Legg deg på ryggen og klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...