Gå til innhold

Vond pupp!

Mormor Tralle Tone Troll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sinnsykt vondt i ene puppen i går kveld. Vondt å amme, da var det vondt i selve knoppen. Etterhvert ble det en hard vond klump på yttersiden av puppen. Gikk fra knoppen og nesten inn til armhulen. La på varme omslag, masserte og ammet mens tårene trillet. VONDT! Ble litt bedre atter at lillesnuppa var mett. Men var forsatt ømt og hardt. Våkna flere ganger i natt av at det var vondt. Ammet igjen da snuppa våknet kl 830, og dro så til legen. Fikk abboticin da han mente det var "jurbettennelse". Gubben var igrunn enig i det, for puppen kjentes ut helt lik som når sauene får jurbettennelse. Varm, hard og øm!

Men spørsmålet nå er hve den der hvite "vannblemma" ytterst på knoppen er for noe. Da jeg var hos legen var det bare en hvit prikk der, etter amming nå på formiddagen lignet det mest en vannblemme. Helt hvit med små "bobler" på. Og knoppen gjør VONDT når lillesnuppa "glefser" tak. Ho e litt hard i takene...

en anna ting, har lest tidligere om flere som spiste et eller anna kjøpt på apoteket når de får klumper i brystet. Hva kan dette være? husker ikke navnet, spurte på apoteket, men de mente det måtte være sånn nesespray. TRor ikke det, for den er på resept.

Håper noen kan fortelle meg hva dette kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal løpe og kjøpe Lecitin på helsekost , og spise 2 kapsler 2 ganger daglig.

Du har antakelig fått tett melkegang, og ikke brystbetennelse (ennå) Har du hatt feber med forstrier??

Uvanlig antibiotika du har fått??? Jeg villle kjøpt Idoform til deg også selv og spist mens du behandler deg selv. I tillegg til antibiotikaen (som muligens ikke har vært nødvendig, men når har du fått den og bør fullføre kuren) skal du pumpe/amme tomt hver 2. time hele dagen og hver 3. time på natt til klumpen(e) er borte.... Det er ikke nok å bare spise medisin. Tette melkeganger må dreneres. Legg på varme omslag før du pumper/ammer. Det er fort gjort å få sopp problemer etter antibiotika kur, var oppmerksom på det! Husk at du kun masserer når melken renner.

Noe som har vært effektivt for meg når jeg har hett tette melkeganger, er å pumpe litt først for så å la babyen suge tomt, ingen tømmer så godt som en baby gjør!!!!

Hvit blemme ytterst er vel det som kalles en melkeblemme, har ingen personlig erfaring med dette, men mange andre her har!

Lykke til!!!

Skrevet

Løp å kjøp ja.. Vi bor 5 mil unna nærmeste helsekostbutikk da... Har ikke hatt feber heldigvis. Var slapp og i dårlig form i hele går, sånn influensalignende, men hadde ikke feber likevel. Målte i går ettermidag.

Uvanlig antibiotika e pga jeg fikk et voldsomt allergiutbrudd sist jeg brukte antibiotika (apocillin). Måtte på legevakta midt på natta..

Har lagt på varme omslag før amming, og massert forsiktig mens snuppa patter. Er litt bedre i dag i forhold til i går kveld da, så satser på at dette går bra.

Takk for tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...