Gå til innhold

En liten gla'melding:)


nuffen

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare dele mine opplevelser med dere. Som veldig mange andre er jeg nervøs for at det skal gå "galt". Spesielt redd ble jeg i uke 6 da jeg fikk blødninger med både brun utflod og friskt blod. Turen gikk til legen, som etter undersøkelse mente at jeg trolig var i begynnelsen av en SA. Selv om hun presiserte at dette ikke nødvendigvis var tilfelle falt min verden ganske enkelt i grus. Dette var en fredag, og det ble tatt blodprøver både på fredag og på mandag. Først på fredagen igjen fikk jeg svar: Her var det en stor oppgang i HCG! Og alt tydet på at alt gikk riktig vei:)

 

Neste stopp var hos gynekolog for en UL. Da hadde jeg kommet ut i uke 8. Jeg var fryktelig nervøs, men gynekologen var utrolig flink. Han fant fosteret med en gang, og jeg lå å hulket på stolen da han fant hjertefrekvensen:) Utolig stort å se! Han målte fosteret, og mente jeg var 9+0. Alt var i skjønneste orden!

 

Så gikk det ikke mer enn litt over en uke før jeg begynte å blø igjen... Noen dager etter dette mistet jeg alle symptomene på graviditet. Ikke det at jeg har hatt så mange (vonde pupper og fryktelig trøtt) men det er skummelt når man plutselig mister det som tyder på en graviditet.

 

I går tok jeg en tur på helsestasjonen og besøkte jordmor for å sjekke om det fortsatt var liv der inne. Hun lette etter hjertefrekvensen til fosteret. Hun holdt på ganske lenge, og holdt på å gi opp, da hun plutselig fant den. Helt ytterst på høyre side fant hun lyden av 160 slag i minuttet:) Akkurat som det skal være på denne tida. (10+6)

 

Jeg ville bare fortelle alle dere der ute med blødninger at det ikke nødvendigvis er farlig. Så langt har alt gått riktig vei for meg.

Nå håper jeg det er slutt på blødningene og at jeg bare kan nyte resten av graviditeten uten å bli for bekymret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei der=)

 

Så flott at det har gått bra med deg! kjenner meg helt klart igjen i bekymringene dine. FLOTT at du deler din gladmelding med oss her inne=)

 

Jeg skal til UL i morgen, etter brun utflod og sterke magesmerter. Ved forrige UL, fredag som var, fant gyn ut at enten er jeg kommet 1 uke kortere på vei enn jeg har beregnet, eller så har embryoet sluttet å vokse. Derfor jeg skal tilbake i morgen, spent!!

Trengte gladmeldingen din, ja=)

Takk takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...