Gå til innhold

Trenger råd. Er nesten helt forstoppet og det er vondt å gå på do.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

legg linfrø i vann og og spis de samen med blåbærbiola. Skrell eple og spis sammen med lunket vann i store mengder.

+ mosjon. Det er ingenting som hjelperbedre enn bevegelse.

Hei du! Jeg laga meg bruker her inne bare for å kunne svare deg:) Føler med deg, og unner ingen å ha det slik jeg har hatt det i flere dager nå; steinhard mage og enorme smerter når jeg har prøvd å få ut noe... Hvis det blir ille (og ikke la det gå for lenge...) så kan du ta et miniklyster som heter Microlax og selges på apoteket. Det virker lokalt i tarmen, og er helt ufarlig. Det løser opp tarminnholdet. Jeg måtte ta to runder med to stk, og da begynte det å løsne. Ennå hadde jeg veldig mye vondt og mye igjen, så jeg tok to Ducolaxtabletter (kjent middel), og da løsna det.

Når du har fått orden på magen er det viktig som de andre sier å bevege seg mye og spise fiber og drikke masse vann. Jeg har vært på helsekost og kjøpt fruktfibertabletter for fordøyelsen nå, kanskje det er verdt å prøve for deg også? :)

Lykke til da!

Annonse

Cultura med smak er mitt tips! Min favoritt er pære. Er veldig bra for magen. Det finnes også noen små biolaer (selges i 4pakning) som skal hjelpe. Lykke til! :)

En kopp svart kaffe setter fart på magen! Drikker vanligvis ikke kaffe, men har måtte ty til det noen ganger etter at jeg begynte å ta jerntabletter - de stopper hele systemet :(

Ikke så sunt med den kaffen, men hjelper ihvertfall meg!!

Lykke til =)

Enda flere råd; for å "komme i gang" kan Lactulose trygt brukes av gravide. For å forebygge forstoppelse og holde magen regelmessig anbefales "Fruktfiber" som du får på helsekosten. Tar noen av disse før hvert måltid og fordøyelsen er helt toppers! Lykke til :o)

Hei jeg bruker noe som heter Idoform. Er ett kosttilskudd for å holde magen i balanse. Fungerer veldig bra for meg. Ta to om dagen og øke til 4 om man har løs/treg mage. Kjøpes reseptfritt på apoteket :) Ellers er det jo som flere her sier, bevegelse er veldig bra :)

Annonse

og når den etter et par dager har vokst seg stor og sterk ,så skal den ut. en nær fødselopplevelse. grusomme saker.

men kaffe og sviskekompott om morgenen, gir umiddelbar effekt!

drikk gjerne biola, men styr unna blåbærsmaken. blåbær har motsatt effekt, og brukes mot løs mage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...