Gå til innhold

Fødselsangst!?!?!?!

Anbefalte innlegg

Jeg vet godt at alle fødsler er forskjellige, og det er lite sannsynlig at det går like ille andre gang... Men? Min første fødsel varte i to døgn etter at vannet gikk, og til slutt ble det vakum pga stress hos barnet. Revnet noe forferdelig... I tillegg ble jenta akutt dårlig en time etter at hun kom til verden. Er det noen andre som gruer seg? Vet jo at det går over, og at belønningen er den beste. Men allikevel...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10903600-f%C3%B8dselsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg brukte og nesten to døgn etter at vannet gikk. Så ble klargjort til keisersnitt, for jeg lå i timesvis med 9 cm åpning. Var fryktelig sliten, etter dager med maserier i forkant. Så hadde ikke sovet heller. Hun kom ut til slutt da, når pressriene kom. Jeg revnet ikke så fryktelig, ikke mer enn normalt tror jeg. Hun lå i to dager på nyfødt intensiv, og ble undersøkt opp og i mente for hjertefeil, som hun hadde flere symptomer på. Så jeg kom ikke i gang med amming før sent pga dette. Det viste seg at hun hadde hatt en tøff start på livet, som de sa, pga den harde fødselen som selvsagt barnet også merker. Hun har vært frisk og rask hele tiden etterpå, og jeg "glemte" den vonde opplevelsen rett etter at vi kom hjem. Var nå veldig klar for ny baby. Men NÅ husker jeg alle timene igjen. Tenker på det hver eneste dag, og jeg er akkurat begynt på 2.trimester. Vet ikke om dette blir å utarte seg til fødselsangst, men tror jeg skal snakke med legen/jordmor om det etterhvert. Har jo lest her at flere får ks om de søker, men det virker som en lang prosess med samtaler og papirer...

Jeg hadde egentlig en perfekt fødsel første gangen. Vannet gikk kl 09 på morgenen. Fødselen atartet hjemme rundt kl 21 på kvelden. Var på sykehuset kl 23 og jenta mi kom kl 06.20 på morgenen. Revnet ingen ting.

Men alikevell gruer jeg meg til neste gang nå. Vet jo litt mere hva jeg går til denne gangen, men det kommer sikkert til å gå bra. Jeg er livred for smerte slik i forkant,men når jeg vell sitter mitt i det går det bra og det går jo over så fort barnet er ute.

Får bare håpe jeg får en like fin fødsel denne gangen.

Det kommer sikkert til å gå bra for dere også.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...