Gå til innhold

ul og hjertebank?


august baby:)

Anbefalte innlegg

hei hei jeg er nå inne i 12 uke og leser at mange av dere har både hørt hjertebank og vært på ul?hvordan får dere det til jeg var hos legen i går pga smerter i rygg og ben trodde jeg hadde allerede fått bekkenløsning men må til fysioterapaut for og få utredning.men da spurte jeg legen min om ho kunne høre på hjrtelyden og da sa ho det var for tidlig og at ho ikke gjorde det men hvorfor får dere ander dette til har jeg ei skikkelig sær lege?hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme "problemet"! var hos jordmor i uke 9+4, hun mente at det å lete etter hjertet var som å lete i blinde.. ergo; hu ville ikke gjøre dette! Og så kan jeg lese her inne at det er enkelte som har fått høre hjertelyden i f.eks uke 6!!

 

Jeg fikk en ny time pga mitt store ønske om å få hjertelyden, viktig for meg å få en bekreftelse på at alt står bra til med den lille:) da ble jeg satt opp 13 des, altså når jeg er ca 16 uker på vei!! så her er det store forskjeller ute og går...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør det helst ikke før man er en plass mellom uke 12 og 16, fordi det avogtil kan være vanskelig å finne hjertelyden, hvis man f.eks. ikke er så langt på vei som man egentlig trodde. Det kan være ganske stressende som gravid å oppleve at man ikke finner hjertelyden, og stress er ikke bra, så derfor velger mange jm/leger å vente. Jeg fikk høre den i uke 12 sist av legen min, men måtte mase meg til det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidlig å lete etter hjertelyd,de gjør som regel ikke det før etter ordinær Ul pga att det ikke alltid er så lett å finne den noe mye før ,slik att man ikke skal bli bekymret pga det.

De som får tidlig UL er spes. årsaker,f.eks flere SA eller MA. eller blødninger i sv.skapet eller usikker på termin.

noen betaler å får å få tidlig UL:)

så legen er ikke sær ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange plasser de leter etter hjertelyden utvendig før en er rundt 12 uker. Her jeg bor, gjør ingen av legene det. Jeg fikk derimot høre den når jeg var tidlig ul (innvendig) da de kunne skru på lyd på ul-app- Men ellers hadde jeg nok ikke fått hørt det. De vil ikke lete etter den på magen før tidligst uke 12, for det er så vanskelig å finne den., og da blir den vordende mor bare enda mer bekymret om de ikke finner den. Jeg fikk tidlig ul sist og denne gangen pga 5 aborter, så det var kun det som var grunnen til at jeg fikk ekstra oppfølging-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

 

Ja, det er nok slik som de fleste her sier. Det sees etter hjertelyd tidligere på innvendig UL, dersom det er mistanke om noe galt. Selv har jeg hatt blødninger, og var derfor på tidlig UL. Etter mine beregninger var jeg 7+2 på vei,men dette ble redusert til 6+2 av gyn, da embryoet var lite. Så, enten har det sluttet å vokse, eller så er jeg bare kortere på vei. Får svar i morgen, når jeg skal på ny UL pga det overnevnte.

Min gyn slo ned lyden på app med en gang. Da jeg så en " dunkende flekk", var han snar med å si at det ikke var sikkert at det var hjertet til embryoet. Kunne være min egen puls som slo inn. REgner med det er slike grunner, samt at noe så lite er vanskelig å finne, som gjør at de venter med å lete etter hjertelyd, ja..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...