Gå til innhold

For tynne slimhinner. Håper noen kan svare!

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette ble riktig forum. Vi står på venteliste til prøverør i porsgrunn. mannen min har vært hos Pervis og konstatert at vi må gjennom prøverør for å kunne få barn. mens vi venter på svar fra Porsgrunn er jeg til undersøkelser hos gyn. Blir helt gal. har ikke klart å finne eggløsning enda, en hun insisterer på at så lenge jeg har mens har jeg eggløsning. men problemet er vist for tynne slimhinner. Nå er jeg så redd for at jeg ikke kan få barn selv med hjelp. Er det noen som kan si noe om hva tynne slimhinner har å si og om det finnes noe for dette. er helt på gråten i dag, for jeg får ikke noe forklaring av gyn.

Fortsetter under...

Hei Tuppelupp! Forstår veldig godt frustrasjonen din. Eg har vært der ( og er der). Eg har hatt 2 IVF og 3 fryseforsøk det siste året, og får alltid beskjed om at slimhinna er for tynn. Legen min på ass. befr. på Haukeland forklarte at de helst ikke setter inn egg ved slimhinne tynnere enn 7mm. Den bør være mellom 7-10mm. Men hun understreket at det er fullt mulig å bli gravid. Hun gav meg dette eksempelet: Hvis 100 kvinner med 7mm og 100 kvinner med 10 mm var i forsøk ville 50% med 7mm bli gravide og 70 % md 10mm bli gravid. Under forsøk får du jo en del hormoner som er med å stimulerer slimhinna, så da er den hos noen rikere enn i naturlig syklus. Ang. egglsøning så har eg forstått at en ikke nødvendigvis har eggløsning selv om menstruasjonen kommer. Det er visst også mulig å se på slimhinnen. På forrige ultralyd før mitt fryseforsøk sa legen at slimhinna mi var riktig bygd opp, 3-skiktet og med kjertler, og at hun derfor kunne se at eg har eggløsning.Dersom en ikke har eggløsning var den mer jevn og glatt-

Eg har hatt god effekt av akupunktur i forbindelse med IVF, og har hatt tykkest slimhinne ved forsøk der eg har gått til akupunktur. På forrige forsøk festet det seg også, men endte i en SA. Ellers er det i følge legene ingen vidunderkur for dette. Men fortvil ikke, for som sagt det går an å bli gravid med hjelp til tross for tynne slimhinner eller manglende eggløsning. Vi har ikke lykkes ennå, men har ikke gitt opp. Ønsker deg kjempemasse lykke til- håper dette var til ltt hjelp.

klem Fanny74

Hei, jeg har også problem med livmorslimhinna... Har hatt en innsetting uten positivt resultat. Og 2 avbrutte forsøk pga for tynn slimhinne.

Nå har jeg nettopp fått satt inn i ett naturlig forsøk. Men slimhinna er kun 6 mm, så ikke sikkert at vi lykkes denne gangen heller. Men prøver og prøver vi gir ikke opp. Legene sa i går til meg at det er ikke alle som får optimal livmorslimhinne. Men de kan gå :-)

Krysser fingrene i 14 dager nå

Lykke til

Trondheim74

Tusen takk for svar begge to! Godt å vite litt mer. mannen min har sagt at han skal bli med til gyn neste uke og dersom hun ikke kan foklare noe mer så skifter vi gyn. Hun er skikkelig dårlig med mennesker! Jeg blir kun undersøkt og får beskjed om å komme tilbake, men jeg blir ikke noe klokere. Hun sa veldig tynnog at hun ikke likte det, men ikke noe om hvor tynn. Synes alle som går igjennom dette er kjempe tøffe! Man får nesten lyst til å gi opp før man er ordentlig i gang. åhhh vil så gjerne at dette skal gå. Venting og lite svar er så vanskelig.

Synes nesten det er skummelt at en gynekolog kan si at "så lenge du har mens så har du eggløsning"....

Dette er da ikke sant....

Man trenger ikke ha eggløsning for å få mens.....

For å sjekke 100% om du har EL må du gjennom 2 eller 3 blodprøver gjennom en syklus. Da først får du et sikkert svar. Holder i deg med å bytte lege, man skal bli behandlet med respekt og med skikkelige svar. Har selv byttet lege da jeg ikke var fornøyd i det hele tatt.

Lykke til med prøsessen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...