Gå til innhold

Noen som har greie på symaskin her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har tredd maskinen riktig?

Mulig undertråden er problemet, ta ut spolen og sjekk at den går riktig vei - når du har undertrådspolen i holderen sin, og drar i tråden som henger ut, skal spolen rotere MOT klokka. Sjekk også at det ser ut som undertrådspola er noenlunde jevn med tråd.

Innstilling av stinga - prøv om den går bedre med andre innstillinger, vanlige litt lange sting, fx.

Ikke ryggeknappen som henger sånn halvveis innstilt?

Annonse

Jeg får sjekke alt dette i morgen, når jeg har fått kjøpt meg nye nåler. Takk for hjelpen sålangt da. Håper jeg får det til, for jeg har så lyst begynne å sy. Fikk maskina for flere år siden, men har ikke hatt tid og lyst til å begynne å lære meg til med det før nå.

Annonse

Jeg fikk sånn høvelig med meg den historien, ja. Alt sånt imponerer meg. :-) Betyr det at jeg kan sende diverse ubrukelig stoff til deg og få dem i retur, magically forvandlet til Askepotts ballkjole? (det nærmer seg midnatt, har litt hastverk)

Det gjorde det helt sikkert, det er bare det at den har stått og støva ned i kjelleren siden 2001.. så bruksanvisningen finner jeg ikke. Ikke finner jeg noe på nettet heller, da denne modellen er noen år gammel.. Er ikke helt sikker på om jeg har tredd den rett. Om jeg ikke får det til i morgen, får jeg ta den med i en håndarbeidsbutikk og se om de kan hjelpe meg :-)

Nei, det betyr det ikke. Blir nok lenge til neste gang jeg gjør noe i de dimensjonene, bokstavelig talt. Men jeg har sydd soveposer (og da snakker vi legg stoff dobbelt, sy sammen og sy hette) til fire Action Men, hver med navnet sydd på i effektsting - det imponerte min sønn for noen år siden. Det skal ikke så mye til.

Forresten er symaskin utrolig kult for unger - sønnen sydde masse fine bilder på stivt papir i fine farger - kunne jo bare sy rett fram og svinge der han ville, fikk tråd som han sjøl ønska og lagde bilder til mormor og sånn - anbefales fra sånn rundt sju...

Skal ønske meg sånne egenskaper til jul, jeg, sammen med en ekte Pfaff. Eller er det Bernina som er greia?? Hakke peiling, men imponert over deg er jeg lell. :-D Må få gjort noe med den ubrukelige tøyhaugen som bare vokser og truer med å gjøre et av rommene uinntagelig. Hadde symaskin som liten, jeg også. Å sy mønster på papir var gøy. Og så var (leke)komfyrer så ubegripelig mye morsommere før i tiden. Matlaging var stas når det besto av å plukke gress, røre det i en bolle sammen med regnvann og grønne rips og putte det inn på midterste rille. :-) Ja, gøy med matlaging var enda en myte som skulle avsløre seg da jeg flyttet for meg selv. Matlaging må læres, og jeg sto relativt langt bak i køen da tålmodighet ble utdelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...