Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Del Skrevet 13. november 2007 Har stått på venteliste i barnehage i ett år nå, søkte så snart snuppa fikk personnummer slik at vi kjappest mulig kunne få plass i samme barnehage som storesøster er i (ikke søskenprioritering der nå, KANSKJE til neste år) For to mnd. siden var vi nummer 7 i køen og visste om to som skulle slutte i alle fall. Visste at vi kanskje ikke fikk før til hovedopptaket til neste år, men kanskje før. SÅ fikk jeg jobbtilbud og da hadde jeg måttet ha barnehageplass før hovedoppkravet så dette gjør jeg: -Åpner en ny barnehage ikke alt for langt unna (10min. ekstra kjøring med bil ca. men feil vei i forhold til jobben) og der kunne jeg få plass fra desember av. DUMME UVITENDE MEG søker da i denne barnehagen og tenker at da vil jeg fortsatt stå på vent i den jeg aller helst vil ha. MEN så blir det ingen jobb...... Så når jeg får papirene fra den nye barnehagen står der jo at "om du ikke svarer innen så og så lang tid, så frafaller plassen" Helt greit for meg for da trenger jeg jo ikke den plassen mer, vil heller vente på den andre!!!! Dette er 2mnd. siden og i dag ringte jeg til styrer i barnehegen til storesøster og spør hvilken plass vi har i køen NÅ. Hun finner oss ikke så da går jeg på nettet for å sjekke søknaden min: SKREKK OG GRU, søknaden er slettet siden jeg ikke tok i mot den andre barnehagen!!!!!!!!!!!!!!!! Hulk og tårer, min verden er falt i grus, nå er vi plutselig på venteliste som nummer 66(lagde ny søknad med en gang) og ikke 7 lenger. Har prøvd å ringe barnehageservice men jeg begynner bare å grine når de sier at det er ingenting de kan gjøre. Har nå prøvd å sende en mail til de og. JEg visste faktisk ikke at hele søknaden da ble slettet..... Og ut i fra brevet jeg fikk trodde jeg seriøst at det kun var DEN plassen jeg mistet, ikke ventelisten på den andre. Og noe mail/brev/telefon fra dem får man jo heller ikke!!! Noen råd??? Er SÅ innstilt på barnehageplass til neste år, ORKER IKKE tanken på å vente i to år, ALLE planer ble nå bare BLÆ!!! Det må da kunne være menneskelig å gjøre feil og få en ny sjanse vel, jeg er helt satt ut jeg............. Noen råd/tips????????? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10901717-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
RundLurt? Skrevet 14. november 2007 #2 Del Skrevet 14. november 2007 Det er nok desverre ikke annet å gjøre enn å vente, sånn er reglene, og bra er det for barnehagene! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10901717-hjelp/#findComment-10905255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsemarie Skrevet 15. november 2007 #3 Del Skrevet 15. november 2007 Syntes synd i deg jeg. Hvis du virkelig føler du trenger den plassen synes jeg du skal gå til andre innstanser for å få hjelp. Du kan bli prioritert først i køen hvis det ligger grunner for at du må få plass. Vudert å flytte begge over i den andrE??? Jeg ville ihvertfall vurdert andre ting også. Ta kontakt med noen som kan hjelpe deg du. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10901717-hjelp/#findComment-10915463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå