Belle&Mini Skrevet 13. november 2007 #1 Del Skrevet 13. november 2007 Tusen takk for alle gratulasjoner på den første tråden jeg hadde ) Da Isabelle ble født. Onsdag 07.11.07 på morningen ringte de meg fra ullevål ang svar på noen blod prøver kvelden før pga mistanke om svangerskaps kløe. Det viste seg at jeg hadde litt for høye lever verdier… Prøvene var ikke helt sikre men siden jeg var så nærme termin(11.11) og de hadde god kapasitet akkurat da ville de sette meg i gang. Lettere skjelven,nervøs og veldig spent ringte jeg samboeren min og sa han måtte komme hjem. Prøvde samle tankene,tok meg en god dusj og pakket det siste. Kjempe spent over hva som ventet satt vi oss bilen mot ullevål :0) Kl 13.30 fikk vi et rom hvor jeg ble lagt på en seng med ctg. Lå sånn en time for så å få modnings gele. Legen kom inn og fortalte litt om hva som skulle skje,satte inn gelen og sjekket åpning(1 cm) Så var det bare å vente på rier. Dette kunne ta tid og måtte regne med ny gele morningen etter. Så vi gikk oss en tur ut for å spise. Kl 18 begynte jeg så smått og kjenne noe. Men ikke så mye verre enn jeg hadde hatt det de siste dagene. Timene gikk og riene ble sterkere men uregelmessige. Rundt 20 var de ganske så vonde og jordmor foreslo en varm dusj. Det var så utrolig deilig og hjalp masse på smerten ) så jeg ble der leeenge. Etter en stund foreslo jordmor at jeg skulle prøve saltvanns injeksjon rett under huden der smerten satt. Prøvde dette men synes ikke det hjalp. Kl 22 fikk jeg en smertestillende pille så jeg kunne prøve sove litt siden riene var så uregelmessige og ikke tok seg opp. Ventet i 40 min på virkning. Men da skjedde det virkelig noe. Riene ble mye mye vondere nå og kl 23 sjekket de åpning igjen nå 3 cm… Riene kom med 2 min mellomrom og varte i 1,5 min…Så nå skjedde det virkelig ting. Kl 23.15 var det inn på fødestua og på med lystgass ) Lå med gassmaska(hehe) en stund og de hjalp på noen rier men begynte så å kaste opp. Det var nok blanding av gassen og smerten…så orket ikke den noe mer. Riene var sykt vonde og jeg holdt på å knekke hånda til samboeren hver gang. 23.50 ca ble åpning sjekket på nytt,nå hadde jeg plutselig 8-9 cm åpning og Ca 00.10 var epidural satt :0) Gikk fra 3 cm til 9 på en time,fort!! Tok litt tid før epiduralen virket, lå i 20 min med press rier og 00.53 var skatten vår ute ) Tre dager før termin…og en kjapp fødsel. Det var en himmelsk følelse og kjenne henne komme ut og få henne på brystet og all smerte borte. Slapp unna med noen skrubb sår og et par små sting ) så må si jeg hadde en fin fødsel. Ubeskrivelig vondt ja. Men når jeg nå 5 dager etter fødsel sitter hjemme og ser på verdens vakreste jente er det verdt all smerte!! Og rart nok blir den fort glemt. Gjør dette igjen ) Man blir jo forelsket på nytt. Så nå koser den lille familien på 3 seg hjemme og nyter hver dag ) Lykke til alle som venter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10901275-da-isabelle-ble-f%C3%B8dt-081107-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. november 2007 #2 Del Skrevet 13. november 2007 Takk for det og gratulerer så mye!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10901275-da-isabelle-ble-f%C3%B8dt-081107-o/#findComment-10902281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trille me en liten en i magen Skrevet 14. november 2007 #3 Del Skrevet 14. november 2007 AU, det hørtes ikke særlig godt ut! Har hørt at igangsatte fødsler er mye vondere enn de som starter naturlig...?? Men, som du sier det er verdt det!! Gratulerer så mye og nyt lillejenta di! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10901275-da-isabelle-ble-f%C3%B8dt-081107-o/#findComment-10904304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå