Gå til innhold

Squash og gravid?


Giinaღ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed da jeg var 4 uker på vei at jeg ikke burde spille squash i fare for å få ballen imagen.. så jeg tar ingen sjanser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 takk for tipset :)) Hvem sa dette til deg forresten? Mener jeg har hørt at den lille ligger sååå godt beskyttet der inne da men... men om en lege har sagt det, så er det klart jeg stoler på det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke ang squash. Har ikke tenkt på det engang. Spiller ca 1 gang i uken for gøy og hadde tenk å forsette med det, til det ble for tungt. Så lenge spiren ligger godt ned i bekknet regner jeg det for trygt.

 

En veninne av meg spiller håndbold. Hun fik besked av legen sin, å hun kunne spille vanligt (kampe og trening) frem til uke 12. Etter uke 12 måtte hun kun trene, siden livmoderen var kommet opp av bekknet og derfor var mer utsatt.

Hun trenete frem til uke 20 i svangerskapet 3 gange i uken, men da ble det for tungt.

 

Si til om du prater med legen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott svar og det du skriver her er LOGISK :) Så jeg tror jeg fortsetter treningen forsiktig. Det sies jo at ingen får SA pga påvirkninger utenfra. Dersom noe skulle skje med embryoet (ikke engang foster ennå), så ville det skjedd uansett. For det ligger så trygt beskyttet der inne.

 

Skal ikke til lege før om 4 uker, men skal selvsagt si fra når jeg får spurt om det.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den beskjeden av legen, så da tørr jeg ikke ta sjansen på at det går bra.. men kjedelig at leger o.l alltid skal ha så delte meninger! jeg går mye tur i stedet for, hjelper litt, men kan ikke akkurat måle seg med en time med squash;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, dette hadde jeg ikke tenkt på! Fant ut i går at jeg er gravid, snart 5 uker på vei. Hadde tenkt meg på squash i dag, men nå ble jeg plutselig veldig usikker?

Har ikke spilt så veldig lenge da, et par måneder kanskje, og har aldri fått en ball i magen før? Derimot løper jeg i veggen hver eneste gang (har ikke så god koordinasjon =) ), men kan det ha noe å si?

 

Og dere som er usikre ang squash, hva blir utfallet? Var jo så delte meninger her!

 

Og en annen ting; kan man ta situps ol når man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epona 4+3

 

Ja, du kan ta situps når du er gravid, men etter uke 12 skal man visst ikke ligge på rygg da nerver kan komme i klem. Tror det blir mest slik at er det ubehagelig skal du la det være, så lenge du ikke føler noe ubehag så skader det ikke med et par serier.

 

Når det kommer til squah så tror jeg ikke det er fare for ball i magen som er avgjørende. Heller det at man fort får høy puls, samtidig som man får mye støt igjennom kroppen. Jeg har spilt en del squash selv, og i motsetning til hun over her så løper jeg ikke i veggen, men kaster meg etter ballen og kjenner godt at det støter i kroppen. Jeg tror det er det som er uheldig. Det samme med håndball, det er ikke selve spillet, men faren for harde taklinger, og den faren er jo abaolutt til stede ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan ta situps, MEN ikke etter at de rette magemusklene er begynt å "dele" seg. Da må man kun trene de skrå situps og ikke de rette. Det var en spenst instruktør som fortalte dette til oss, når hun selv var høygravid og ikke kunne ta de rette situps sammen med oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...